شرایط تخفیف خوراک واحدهای پالایشگاهی تعیین شد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۷ مهر ماه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، با اصلاح کل ماده ۴۵ این لایحه موافقت کردند.

طبق این مصوبه، دولت مکلف است در راستای افزایش ارزش افزوده محصولات در زنجیره پایین دستی پتروپالایشگاهی و نیز افزایش کیفیت فرآورده‌های نفتی و تطابق آن با استانداردها و الزامات قانونی داخلی و بین المللی سازوکارهای مورد نیاز برای ارتقای کیفی فرآورده‌های تولیدی و کاهش تولید فرآورده‌های سنگین را به نحوی تهیه نماید که تا سال پایان برنامه ترکیب و کیفیت فرآورده‌های نفتی تولید شده توسط شرکت‌های پالایش نفت و پتروپالایشگاهی از استانداردهای لازم برخوردار باشد.

بر اساس تبصره این ماده، تخفیف پنج درصدی خوراک واحدهای پالایشگاهی و نیز تخفیف خوراک گاز طبیعی تحویلی به واحدهای پتروشیمی موجود (مابه التفاوت قیمت خوراک گاز تبدیلی با تکلیف مندرج در قانون هدفمندی یارانه‌ها) مشروط به اختصاص حداقل ۴۰ درصد از سود خالص سالانه واحدها به حساب اندوخته سرمایه‌ای مخصوص طرح‌های کیفی سازی و توسعه زنجیره پایین دستی صنعت آنها است.

آئین نامه اجرایی این ماده توسط وزارت نفت و با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان حفاظت از محیط زیست ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا