شب پرماجرای زندان اوین

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح: دیشب حوالی ساعت ۲۲ شبکه های  اجتماعی از وقوع آتش سوزی در زندان اوین تهران خبر دادند. آشوب های اخیر هم مزید علت شد تا رسانه ها با حساسیت بیشتری ماجرا را رصد کنند.

مرکز رسانه قوه قضاییه هم حوالی ساعت ۲۲:۳۰ اعلام کرد در پی درگیری بین تعدادی از زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود.

بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شده و ایستگاه آتش نشانی مستقر در زندان نیز بلافاصله عملیات اطفا حریق را آغاز کرد و اتش سوزی مهار شد.

این گزارش حاکی است نیروی انتظامی هم جهت کمک به برقراری هر چه زودتر ارامش در اوین به انتظامات زندان کمک کرد.

بر اساس این گزارش درگیری بین زندانیان نیز با ورود انتظامات زندان تحت کنترل درآمد.

برخی رسانه های ضدانقلاب از تجمعات جلوی اوین خبر دادند تا بتوانند شاید عده ای را به جلوی اوین کشانده و درگیری ایجاد کنند اما برخلاف برخی شایعات خبری از تجمع یا شعار نیست.

سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی هم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از مهار حریق در زندان اوین خبر داد و گفت: آتش‌نشانان در حال لکه‌گیری هستند و علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

ماموران یک ایستگاه که داخل محوطه داخل زندان بیش از ۱۰ سال است قرار دارد به مدت زمان یک دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.

ماموران ایستگاه‌های آتش‌نشانی دیگر نیز به همراه تجهیزات در محل آتش‌سوزی حاضر شدند، محل آتش سوزی یک کارگاه خیاطی بود که دچار آتش‌سوزی شده بود.

جزییات دیگری از آتش‌سوزی زندان اوین

یک منبع آگاه درباره جزییات اتفاقات امشب زندان اوین به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: ساعاتی پیش زندانیان بند ۶ و بند ۷ که بند مخصوص سارقان و بند محکومان مالی است با یکدیگر درگیر می‌شوند اما به دلیل درگیر شدن تعداد قابل توجهی از این زندانیان با یکدیگر، وکیل بندها با کمک نیروهای حراست سعی در متفرق کردن زندانیان می‌کنند.

در این حین، برخی زندانیان با سواستفاده از فضای پیش آمده، انبار لباس را آتش می‌زنند.

وی گفت: مدیریت زندان از آتش نشانی برای اطفای حریق کمک می‌گیرد و بعد از مدتی آتش خاموش می‌شود و اوضاع تحت کنترل قرار می گیرد.

این مقام امنیتی با بیان اینکه بسیاری از اعضای بند ۶ و ۷ زندان در این درگیری مشارکت نداشتند، گفت که به رفتار افراد موثر در این درگیری رسیدگی خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد که در درگیری امروز زندانیان، هیچ زندانی امنیتی دخالت نداشت و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی جداست و با آن فاصله دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا