شبکه پرس‌تی‌وی همچنان صدایمان خواهد ماند

Print Friendly, PDF & Email

در بیانیه مجلس مطرح شد؛

شبکه پرس‌تی‌وی همچنان صدایمان خواهد ماند

شبکه پرس‌تی‌وی همچنان صدایمان خواهد ماند

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به تحریم برخی از مسئولان کشورمان و حذف شبکه پرس‌تی‌وی از سوی اتحادیه اروپا واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۳ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۹۶ نفر نمایندگان در خصوص اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر حذف شبکه پرس تی و تحریم برخی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن چندین نهاد و فرد ایرانی از جمله شبکه پرس تی وی در فهرست جدید تحریم‌ها به دلایل واهی که منجر به قطع پخش شبکه پرس تی وی توسط ماهواره فرانسوی شده است، اقدامی کاملاً آشکار علیه آزادی بیان رسانه‌ها در انعکاس واقعیت‌های خبری است؛ چیزی که تحریم‌کنندگان مدعی آن هستند ولی عملاً سعی دارند هرگونه صدای مخالف با خود را منکوب و محدود کرده و از رسیدن آن به گوش مردم جهان جلوگیری نمایند.

بی‌شک تحریم‌های اعمال شده علیه پرس‌تی وی توسط اتحادیه اروپا و پیش از آن توسط دولت کانادا هدفی جز ایجاد محدودیت بیشتر برای رسانه‌های جبهه مقاومت به محوریت ایران اسلامی را دنبال نمی‌کند، اما گویای این حقیقت نیز است که این شبکه و دیگر رسانه‌های مشابه توانسته‌اند در مسیر تحقق اهداف خود عملکرد موفقی داشته باشند و صدای رسای حق‌طلبی و حقیقت‌جویی در عرصه بین‌المللی باشند، زیرا برخلاف رویه و روند امپراطوری رسانه‌ای غرب، پرس‌تی وی تلاش کرده است مقابله‌ای علمی و عملی با وارونه‌نمایی‌های آنها داشته باشد.

اینک اتحادیه اروپا هم دست و هم داستان با دولت آمریکا و به خیال خام خویش پخش پرس تی وی را از ماهواره فرانسوی قطع کرده تا مردم آزاده جهان از خاورمیانه و آفریقا و از آسیای دور تا قلب آمریکا و اروپا از شنیدن و دیدن این شبکه محروم شود، اما حقیقت خورشیدی است که پشت ابر نمی‌ماند و پرتو درخشان آن روشنی و گرما را تا اعماق جان همه آدم‌هایی که آماده پذیرش حق هستند، می‌رساند.

ما نمایندگان ملت شریف ایران در خانه ملت ضمن محکوم کردن این اقدام ناقض آزادی بیان خطابمان به اتحادیه اروپا این است که همچنان شبکه پرس تی وی، صدای بی صدایمان خواهد ماند و بلندتر از گذشته فریاد می‌زند که مردم ایران نسبتی با اغتشاشات و آشوب ندارند.

اقدام خارج از نزاکت بین‌المللی اتحادیه اروپا در خصوص تحریم مسئولان جمهوری اسلامی ایران بیانگر عجزی است که اتحادیه اروپا به ویژه ۳ کشور انگلستان، آلمان و فرانسه به آن دچار شده‌اند و قطعاً محکوم است و این مسیر برای آنها فایده‌ای نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا