شاگردان مکتب سلیمانی استخوان آمریکایی‌ها را خرد می‌کنند

هشت صبح: فرمانده نیروی قدس سپاه با تأکید بر اینکه دشمنان از سایه حاج قاسم هم می‌ترسیدند، گفت: شاگردان مکتب شهید سلیمانی اول استخوان آمریکایی‌ها را خرد و سپس آن‌ها را از منطقه اخراج می‌کنند.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی پرچم مقاومت را از میان آیات قرآن بلند کرد، اظهار داشت: امروز ادامه راه حاج قاسم و حرکت در مسیر حاج قاسم، انتقام خون حاج قاسم است؛ انتقام از جنایتکاران از لحظه اول آغاز شده و به نقطه پایانی نیز خواهد رسید. به دشمن می‌گوئیم که شکست شما و انتقام از آمریکا شروع شده و شما درون خانه‌های خودتان هم دیگر آرامش ندارید.

سردار قاآنی افزود: سردار سلیمانی سالار شهیدان جبهه مقاومت است. علمدار محور مقاومت پرچم مقاومت را دوباره از میان آیات قرآن بلند و مسلمانان را به مقاومت دعوت کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی حکیمانه عمل می‌کرد، ادامه داد: شهید سلیمانی مکتب مقاومت را یادآوری کرده و این‌گونه نبوده که شهید سلیمانی این مکتب را ایجاد کند. به عبارت دیگر وقتی شهید سلیمانی در مبارزه بود، دل همه رزمندگانی که برای دفاع از اسلام آمده بودند، شاد بود. آن‌ها می‌دیدند یک فرمانده که دین را می‌فهمد و بر مبنای دین عمل می‌کند، بین آن‌ها حضور یافته است. او حکیمانه عمل می‌کرد و حتی با دشمنش اول بر مبنای منطق وارد می‌شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: شهید سلیمانی حتی در اوج جنگ نیز کوچک‌ترین ظلمی به کسی نکرد؛ این ویژگی‌ها بود که شهید سلیمانی را برجسته کرد؛ البته همه باید بدانیم تعریف شهید سلیمانی صرفاً از بُعد نظامی تعریف کاملی نیست. او واقعاً قهرمان در میدان نظامی بود، اما توانایی‌هایش فقط در میدان رزم با دشمن خلاصه نمی‌شد.

سردار قاآنی تصریح کرد: او وارد هر اجلاسی که می‌شد و سخنرانی می‌کرد با استدلال‌های محکم و منطق عمیق، همه را متحیر می‌کرد؛ این نشان می‌دهد که حاج قاسم از عمق فکری و نگاه نافذ بصیرتی برخوردار بود و در کارها یک تصمیم پخته و عقبه‌دار می‌گرفت.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی قهرمانی است که در منطق، فکر، تیزهوشی، نگاه راهبردی، عمق بصیرت و عبودیت و بندگیِ خداوند قهرمان بود. او چون بر خودش مسلط شده بود، توانست بر دیگران مسلط شود. به همین دلیل همه کسانی که با شهید سلیمانی کار کردند از درون روستاهای کرمان تا سرتاسر ایران و منطقه، هر کدام‌شان یک اثرپذیری تربیتی جدی از او داشتند. او علمداری میدان مقاومت را مبتنی بر اصول اسلامی عهده‌دار شده بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه عنوان کرد: از سوی دیگر، حاج قاسم در کنار تمام برجستگی‌هایی که داشت، هم‌محور کردن ویژگی‌هایش با محور ولایت ویژگی بزرگ‌تر وی بود. به عبارت دیگر، بزرگی شهید سلیمانی این بود که او کاری جز طریق ولایت انجام نمی‌داد. با افراد مختلف با کمال احترام برخورد می‌کرد، اما با وجود این در عمل بر محور ولایت بود.

سردار قاآنی همچنین گفت: حاج قاسم با خلوص و شجاعت در مسیر حق و برای دفاع از اسلام و مظلومان جهاد کرد و دشمنان از سایه او هم می‌ترسیدند. شهید سلیمانی زمانی توسط خودِ مردم عراق، فشاری بر آمریکایی‌ها آورد که افسران آمریکایی درون تانک‌های خود ایزی‌لایف می‌پوشیدند.

وی تصریح کرد: بعد از ترور او، آمریکایی‌ها به‌دلیل جنایتی که انجام دادند از روز اول تحت فشار قرار گرفتند. به همین جهت به حول و قوه الهی، شاگردان مکتب شهید سلیمانی اول استخوان آمریکایی‌ها را خرد و بعد آن‌ها را از منطقه اخراج می‌کنند. بر این اساس به دشمن می‌گوئیم که شکست شما و انتقام از آمریکا شروع شده و شما درون خانه‌های خودتان هم دیگر آرامش ندارید و بعید نیست که درون خانه از شما انتقام بگیریم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: نکته مهم اینکه بعد از شهادت حاج قاسم، علاقه‌مندی برای نوشتن پیرامون او زیاد شده است. توجه داشته باشید که هر کس می‌خواهد مطلبی برای شهید سلیمانی بنویسد، باید او را درست تعریف کند؛ زیرا شهید سلیمانی نیازی به اغراق ندارد.

کد خبر ۵۶۷۰۹۶۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا