مخبر اعلام کرد؛ شاهد گشایش‌های خوبی به‌زودی در کشور خواهیم بود زاهدان- معاون اول رئیس‌جهمور با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم برای توسعه سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: وضعیت کنونی استان باید بهبود پیدا کند. به گزارش هشت صبح، محمد مخبر ظهر امروز (سه شنبه) پس از بازدید از چاه نیمه های منطقه سیستان و […]

مخبر اعلام کرد؛

شاهد گشایش‌های خوبی به‌زودی در کشور خواهیم بود

شاهد گشایش‌های خوبی به‌زودی در کشور خواهیم بود

زاهدان- معاون اول رئیس‌جهمور با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم برای توسعه سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: وضعیت کنونی استان باید بهبود پیدا کند.

به گزارش هشت صبح، محمد مخبر ظهر امروز (سه شنبه) پس از بازدید از چاه نیمه های منطقه سیستان و برخی گلخانه های آسیب‌دیده کشاورزان از سرما، با حضور در فرمانداری ویژه شهرستان زابل در نشستی با مدیران، نمایندگان و مسئولین این منطقه با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم برای پیشرفت کشور ریل گذاری جدیدی شده است، افزود: با وجود برخی هجمه ها و فشارهای دشمنان به زودی شاهد گشایش های خوبی در کشور خواهیم بود.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مردم محور اصلی برنامه های توسعه دولت هستند، خاطرنشان کرد: بستر حضور و فعالیت مردم در پیشرفت کشور در این دولت فعال شده است و دولت بعنوان تسهیل گر در کنار مردم و بخش خصوصی برای توسعه همه جانبه کشور حضور خواهد داشت.

مخبر با اشاره به مشکلات کشور در زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم اظهار داشت: گام های بلندی در زمینه اشتغال و مسکن برداشته شده است و به رغم برخی کارشکنی ها، سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در حوزه های مختلف کشور برنامه ریزی شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با مزیت همجواری در کنار دریا و سفره های آب زیرزمینی نباید با مشکلات خشکسالی و کم آبی روبرو باشد و دولت برنامه دارد تا با اجرای طرح انتقال آب از دریا، استخراج آبهای ژرف و پیگیری حقابه هیرمند مشکلات کم آبی استان ظرف دو، سه سال آینده برطرف شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارات وارده به دامداران و کشاورزان منطقه سیستان پس از سرمازدگی هفته های اخیر، تصریح کرد: در این سفر تصمیمات خوبی برای ارایه کمک ها و تسهیلات مالی به گلخانه ها و دامداری هایی که از خشسالی و سرمازدگی دچار آسیب شده اند، اتخاذ می شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات سوخت استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: جایگاه های سوخت در این استان متناسب با جمعیت و وسعت وجود ندارد و با برگزاری جلسات در این سفر و با حضور وزیر نفت برنامه ها و طرح هایی برای حل مشکل جایگاه های سوخت بررسی و پس از تایید اجرا می شود.

مخبر به حساسیت و علاقمندی مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور نسبت به منطقه سیستان و بلوچستان اشاره و تاکید کرد: افتتاح خط ریلی زاهدان–خاش موجب خرسندی مقام معظم رهبری شد و رئیس جمهور نیز پس از بروز برخی مشکلات طی روزهای گذشته در این استان تیمی از دولت را مامور کرد تا مسائل این استان هر چه سریعتر پیگیری و برطرف شود.

وی در پایان این جلسه با اشاره به سرمای روزهای گذشته در این منطقه و گرانی قبض های برق اعلام کرد که برای جبران این مسأله در این سفر تصمیم گیری می کنیم.

گفتنی است پیش از ورود معاون اول رئیس جمهور به فرمانداری ویژه زابل برخی از شهروندان این منطقه برای گفتگو با وی جمع شده بودند که مخبر نیز با حضور در میان آنها به دغدغه ها و مشکلات شان گوش سپرد و قول داد پیگیری ها و مساعدت های لازم برای حل مشکلات مردم انجام شود.