مجلس

شالوده اصلی برنامه‌ام پاسخگویی برای حل چالش‌های نفت و گاز است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت در مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود گفت: برنامه تقدیم شورای اسلامی در چارچوب سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و منطبق با اسناد بالادستی به ویژه قانون برنامه هفتم تنظیم و ارائه گردیده است. آنچه می‌توان از وزیر انتظار داشت شناخت چالش‌های هر بخش و ارائه راهبردها و راه حل‌های اصلی برای تحقق اهداف برنامه هفتم پیشرفت است.

وی افزود: شالوده اصلی برنامه ارائه شده توسط اینجانب بر پایه پاسخگویی و ارائه راه حل‌های مناسب برای چالش‌های پیش روی کشور در زمینه نفت و گاز است.

وزیر پیشنهادی نفت گفت: نخستین موضوع ناترازی تولید و مصرف گاز و از دغدغه‌های اصلی کشور است که مشکلاتی در حوزه‌های مختلف از جمله تأمین گاز خانگی کشاورزی صنعتی تجاری و نیروگاهی پدید آورده است. آثار مخرب زیست محیطی را منجر شده است این مقوله نه تنها سیاست‌های سنگین در تولید ناخالص ملی و بخش‌های صنعت کشاورزی و خدمات به بار آورده است بلکه می‌تواند کشور را با چالش‌های اجتماعی و امنیتی مواجه کند باید توجه داشت که اصل مسئله کاملاً فرابخشی و مربوط به ذی‌نفعان مختلفی در کشور است.

وی افزود: لذا لازم است با یک عزم ملی و همکاری برنامه‌ریزی شده و تنگاتنگ بین همه ذی‌نفعان به موضوع ناترازی گاز رسیدگی شود.

پاک‌نژاد گفت: در بخش تولید، برنامه‌های وزارت نفت در دو بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت تکمیل شده است. در بخش اقدامات کوتاه مدت اجرای مستمر پروژه‌ها تولید میادین گازی به ویژه افزایش تولید میدان گازی پارس جنوبی تکمیل فاز ۱۱ و اجرای طرح در مرکز کشور در دستور قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا