اقتصادی

شاخص بازار بورس، امروز ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: پس از تصویب اقدامات حمایتی برای بهبود وضعیت بازار سرمایه، امروز شاخص کل با رشد بیش از ۱۲ هزار واحد در کمتر از دو ساعت به کانال دو میلیون بازگشت.

در هفته های گذشته بازار سرمایه وضعیت مناسبی را تجربه نکرد و بعد از مدتی نزدیک به یک ماه روند نزولی، شاخص از کانال دو میلیون سقوط کرد و به یک میلیون و ۹۹۱ هزار واحد رسید.

نشست‌های بورسی برای کمک به بازار سرمایه

در هفته گذشته، سازمان بورس و اوراق بهادار با برگزاری جلسات متعدد و پی در پی با مدیران اقتصادی کشور از جمله وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی در قالب نشست فوق العاده شورای عالی بورس و همچنین با برگزاری جلسات با بخش خصوصی به بررسی ابعاد مختلف وضعیت بازار سرمایه و ارائه راهکارها برای برون رفت از این وضعیت پرداخت.

در شرایط به وجود آمده برای بازار سرمایه، این بخش نیازمند حمایت و تزریق منابع برای جلوگیری از خروج سرمایه است و بی شک حمایت نهادهای اقتصادی به ویژه بانک مرکزی، می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از تداوم وضعیت ریزشی بازار سرمایه داشته باشد.

تغییر دامنه نوسان برای جلوگیری از خروج نقدینگی و افت ارز سهام

سازمان بورس نیز برای کاهش تداوم روند ریزشی بازار سرمایه و از ابتدای هفته سوم ماه جاری (۱۳ مرداد)  دامنه نوسان معاملات سهام را از منفی و مثبت شش به منفی و مثبت یک محدود کرد تا ریسک سیستماتیک بازار سهام تا حدودی کنترل شود. این محدودیت دامنه نوسان در هفته گذشته نیز اعمال شد و از ابتدای هفته جاری (امروز) با تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دامنه‌نوسان معاملات سهام از تا پایان روز چهارشنبه ( ۳۱ مرداد) به مثبت و منفی ۲ درصد تغییر یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا