استان ها

سیدالشهدا در راه ارج نهادن به مقام دین شهید شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم شب شهادت امام سجاد (ع) که در مدرسه علمیه شهرستان قروه با همکاری هیأت جوانان حضرت علی اکبر جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سیدالشهدا با قبول جنگ در روز عاشورا ذلت را نپذیرفت و برای ارج نهادن به مقام دین شهید شد.

وی بیان کرد: ذلت در معارف دینی در زندگی اجتماعی، سیاسی و دینی کاربرد بسیار دارد و چند بعد دارد، ذلت شخصی که از شهوات و جاه و مقام سرچشمه می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: یزید کاخ داشت، سپاه و ثروت داشت اما دارای ذلت شخصی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: بین ذلت و تواضع و فروتنی فاصله زیادی وجود دارد و شخص عاقل کسی است که در برخورد با دیگران برای جلوگیری از تکبر بگوید آنها از من بهتر هستند.

وی عنوان کرد: ذلت انسان در مورد خود او، باعث می‌شود شخصیت او از دست برود و یک ذلت هم داریم که فرد توانایی کشور را دست کم می‌گیرد و منافع ملی را پایمال می‌کند و جز خود تحقیری و جاسوسی و اینکه دستاوردها را نادیده بگیرد ندارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: ذلت بعدی هم دیگران را بر ملت و کشور خود برتر می‌داند و این بد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: امروز غربیان می‌گویند نه غزه و نه لبنان ولی برای اوکراین می‌گویند نباید جنگ در آنجا باشد و این دوگانگی چه معنایی دارد.

وی اذعان کرد: ذلت دینی و اعتقادی هم این است که انسان مکتب خود را دست کم بگیرد که برای او و دین او تزلزل است.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: کار کردن کانال‌های بی‌شمار علیه ما نشان از اهمیت بحث وجود و کار ما است و پرچم دین ما بالا است که اینگونه بر علیه آن کار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: ۷۲ نفر از یاران سیدالشهدا برای «هیهات مناالذله» این کار را کردند در حالی که می‌توانستند نروند و زنده بمانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به آنچه موجب ذلت می‌شود، گفت: طمع موجب ذلت می‌شود در حالی که قناعت باعث عزت است.

وی با بیان اینکه حب حیات و ترس هم آدم را ذلیل می‌کند، اذعان کرد: ترس در برابر حقیقت، عزت از غیر خدا خواستن همگی مایه ذلت است.

نماینده ولی فقیه در کردستان اذعان کرد: اما علاج ذلت چیست؟ تهذیب نفس، انسان با اخلاق انسانی تضعیف نمی‌شود نفس و روح قوی همراه با معنویت ذلیل نمی‌شود، ثبات ایمان داشتن، علو همت و امت بالا داشتن همگی ذلت ناپذیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: غیرت بر دین داشتن سیدالشهدا این بود که بیعت نکردند و تا غیرت بر دین باشد دین زنده و پابرجاست.

وی افزود: از امام سجاد (ع) پرسیدند چه چیزی بر شما سخت بود، گفتند توهینی که به ما در شام شد و همراه با رقص و شادی بود بر ما سخت‌تر از هر چیزی بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا