مجلس

سوال از وزیر اقتصاد در مجلس کلید خورد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات طرح سوال خود از وزیر اقتصاد و امور دارایی، گفت: این سوال درباره لزوم تخصیص سهام عدالت به کلیه جاماندگان واجد شرایط است.

وی بیان کرد: سوال از وزیر اقتصاد تقدیم هیئت رئیسه شد و باید جهت بررسی به کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شود.

خلاصه و مشروح سوال حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل مجلس و نماینده شاهین‌شهر از عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد به شرح ذیل است:

خلاصه سوال: به چه علت به تکلیف بند (ن) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ مبنی بر تخصیص سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول علی‌رغم قول‌ها و وعده‌های مسئولان عمل نمی‌شود؟

شرح سوال:

علی‌رغم تکلیف قانونی بند (الف) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ در خصوص اختصاص سهام عدالت به جاماندگان مشمول که متأسفانه عملی نشد، مجدد این تکلیف در بند (ن) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز قرار داده شد که باز این تکلیف علی‌رغم وعده‌های داده شده از طرف مسئولان و گذشت بیش از ۱۰ ماه هنوز اجرایی نشده است و مشمولان دریافت سهام عدالت همچنان چشم انتظار اجرایی شدن قانون و عمل به قول‌ها و وعده‌های مسئولان هستند.

حال سوال این است:

۱- به چه علت در انجام این تکلیف قانونی که بر واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول تاکید دارد، بی توجهی می‌شود؟

۲- چرا مسئولان متولی به وعده‌هایی که در خصوص اختصاص سهام عدالت به جاماندگان واجد شرایط می‌دهند، عمل نمی‌کنند و باعث خدشه به اعتماد عمومی می‌شوند؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا