دستمالچیان در گفتگو با مهر مطرح کرد؛ سنگ‌اندازی رژیم‌صهیونیستی در روابط تهران و ریاض کاردار پیشین ایران در عربستان گفت: ایران هیچگاه مخالف مذاکرات با عربستان سعودی و هیچ یک از کشورهای حوزه خلیج فارس نیست و حتی برای گفتگو در سطوح بالاتر با عربستان آمادگی دارد. احمد دستمالچیان در گفتگو با خبرنگار مهر با […]

دستمالچیان در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

سنگ‌اندازی رژیم‌صهیونیستی در روابط تهران و ریاض

سنگ‌اندازی رژیم‌صهیونیستی در روابط تهران و ریاض

کاردار پیشین ایران در عربستان گفت: ایران هیچگاه مخالف مذاکرات با عربستان سعودی و هیچ یک از کشورهای حوزه خلیج فارس نیست و حتی برای گفتگو در سطوح بالاتر با عربستان آمادگی دارد.

احمد دستمالچیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به گفتگوهای ایران و عربستان، اظهارداشت: به طور منطقی و اصولی عربستان باید خواهان مذاکره با ایران باشد چرا که پس از یک دوره ناآرامی در منطقه باید برای توسعه و آبادانی در آن اقدام شود.

وی ادامه داد: عوامل مختلفی همچون مداخلات رژیم صهیونیستی باعث می‌شود تا عربستان نتواند تصمیمی در این باره اتخاذ کند؛ همانگونه که این رژیم موانعی را در برجام ایجاد می‌کند، در رابطه با روابط ایران و عربستان هم سنگ اندازی می‌کند.

کاردار پیشین ایران در عربستان تاکید کرد: ایران هیچگاه مخالف مذاکرات با عربستان سعودی و هیچیک از کشورهای حوزه خلیج فارس نیست و حتی در زمان جنگ تحمیلی نیز هیچگاه مایل به قطع روابط خود با کشورهای همسایه نبود.

وی اظهار داشت: اگر عربستان تمایل جدی به مذاکره داشته باشد مقامات ایرانی هم نظرات و تمایلات خود را بارها در اینباره اعلام کرده‌اند.

دستمالچیان با اشاره به واسطه‌گری های بغداد برای مذاکره ایران و عربستان، تصریح کرد: عراق دوست ایران است و عربستان هم به این کشور توجه زیادی دارد لذا این کشور می‌تواند واسطه خوبی برای هر دو کشور باشد.

کاردار پیشین ایران در عربستان خاطرنشان کرد: مقامات سعودی بارها در رسانه‌ها از تمایل خود برای انجام مذاکرات با ایران خبر داده‌اند اما در عمل گامی در این راستا برنمی دارند.

دستمالچیان در پایان گفت: بنابراین جمهوری اسلامی ایران حتی برای گفتگو در سطوح بالاتر با عربستان آمادگی دارد.