سیاسی

سلیم الحص نقش بارزی در عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی ازجنوب لبنان داشت – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درگذشت مرحوم سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف، خبر درگذشت آقای سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان را دریافت کردم. سلیم الحص، شخصیتی فرهیخته و فرزانه و سیاستمداری بزرگ و حکیم بود که در چندین دوره از حساس‌ترین شرایط لبنان، با درایت و حکمت دولت لبنان را اداره کرد. آن مرحوم در دوره نمایندگی مجلس، وزارت و نخست وزیری، نمونه بارز اخلاق، پاکدستی و پایبندی به منافع ملی و مصالح عالیه امت اسلامی بود.

مواضع محکم و روشن ایشان در حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، برگ زرین و ماندگار حیات سیاسی ایشان بود. پشتیبانی قوی مرحوم الحص در کسوت نخست‌وزیری، از مقاومت اسلامی و ملی لبنان در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها، نقش بارزی در پیروزی بزرگ مقاومت در سال ۲۰۰۰ میلادی و عقب‌نشینی خفت‌بار ارتش صهیونیستی از جنوب لبنان داشت.

اینجانب درگذشت این سیاستمدار بزرگ را به خانواده آن مرحوم و همچنین دولت، ملت و مقاومت لبنان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دادم.

سید عباس عراقچی
وزیر امور خارجه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا