سیاسی

سلطانی‌فر، رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره: همانگونه که قابل پیش‌بینی بود، مذاکرات دوحه نتیجه‌ای نداشت / برای تعویق پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل زمان می‌خرند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

فارس: رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره امروز گفت که همانگونه که قابل پیش‌بینی بود، مذاکرات دوحه نتیجه‌ای نداشت و به ادامه گفت‌وگو در قاهره احاله داده شد.

«دارند برای تعویق پاسخ مشروع ایران به تجاوز آشکار رژیم اسرائیل در نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران زمان می‌خرند»، این واکنش رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره محمد سلطانی‌فرد به مذاکرات آتش‌بس در دوحه بود.

وی امروز (شنبه) ۲۷ مرداد درباره مذاکرات دوحه که یکی از رهبران حماس آن را «اتلاف وقت» خوانده بود عنوان کرد که همانگونه که قابل پیش‌بینی بود، این مذاکرات نتیجه‌ای نداشت.

روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه دوحه پایتخت قطر میزبان مذاکرات آتش‌بس در غزه با حضور آمریکا، مصر و قطر بود، مذاکراتی که حماس در آن شرکت نکرد و اعلام کرد که به جای مذاکره جدید باید بر توافق قبلی متمرکز بود. 

براساس بیانیه صادره این مذاکرات بزودی در قاهره از سرگرفته می‌شود.

این مذاکرات پس از ترور رئیس فقید دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه در تهران برگزار شده است، اقدامی تروریستی که ایران اعلام کرد پاسخ پشیمان کننده‌ای به رژیم اسرائیل خواهد داد و به گفته کارشناسان، آمریکا و کشورهای عربی امیدوارند آتش‌بس، ایران را از انتقام گیری منصرف کند.

مقامات اسرائیلی معتقدند نخست‌وزیر این رژیم بنیامین نتانیاهو برای نجات حیات سیاسی خود تمایلی به پایان جنگ ندارد و رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره هم می‌گوید که اگر نتانیاهو آتش‌بس را با شرایط متعادل بپذیرد، باید با قدرت خداحافظی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا