شهری

 سفر زیرزمینی اهالی پایتخت از سه راه ورامین تا چیتگر – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار افندیزاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران درباره سرانجام احداث خط ۹ متروی تهران گفت: این خط با پوشش مناطق ۸،۴، ۱۳، ۱۴ و ۲۰ در شرق تهران به سمت غرب ادامه مسیر می‌دهد و نواحی شمالی بزرگراه همت واقع در مناطق ۳،۲ و ۵ را پوشش می‌دهد و در نهایت با تغییر مسیر حرکت به سمت جنوب، منطقه ۲۲ را پوشش داده و به ایستگاه چیتگر که یک ایستگاه تبادلی مهم با خط ۵ (اکسپرس B) و خط ۱۱ است، ختم می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه خط ۹ نقش مهمی در افزایش سهم حمل و نقل همگانی و ایجاد یکپارچگی شبکه دارد، اظهار کرد: با توجه به ساخت و سازهای مسکونی در منطقه ۲۲ و پوشش ضعیف حمل و نقل همگانی انبوه‌بر در این منطقه، خط ۹ می‌تواند نقش عمده‌ای در جابه‌جایی شهروندان ساکن در این منطقه داشته باشد و موجب تغییر شیوه سفر از خودروی شخصی به مترو در همان مبدأ شود.

به گفته افندیزاده، بخشی از مسافران حومه‌ای کرج نیز در ایستگاه تبادلی وردآورد از این خط استفاده خواهند کرد و به‌طور کلی مسافران در این کریدور می‌توانند با استفاده از خطوط تقاطعی به مناطق مرکزی و جنوبی تهران و بالعکس سفر کنند.

گفتنی است خطوط ۷ گانه متروی تهران و حومه به‌نحوی طراحی و اجرا شده است که حداکثر پوشش را در مناطق مرکزی – تجاری شهر شامل مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ ایجاد کنند، اما در رویکرد جدید، خط ۹ به عنوان یکی از طولانی‌ترین خطوط شبکه جدید متروی شهر تهران، به‌گونه‌ای طراحی شده که با تشکیل حلقه با خط ۸ مترو، حداکثر پوشش‌دهی را برای مناطق بیرونی محدوده کنترل آلودگی هوا و داشتن تقاطع با خط ۱۱ حداکثر پوشش را برای تمامی مناطق حاشیه‌ای شهر فراهم سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا