سفر بورل به عربستان برای تشدید اقدامات سعودی علیه یمن؟ / سخنگوی وزارت خارجه: در جریان مذاکرات نیستیم / اگر می‌خواهند منطقه ثبات و آرامش پیدا کند باید جلوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی را بگیرند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

 سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی امروز (دوشنبه) ۱۸ دی ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره سفر بورل به عربستان در خصوص دریای سرخ و اینکه آیا این سفر برای تشدید اقدامات عربستان علیه یمن، بیان کرد: درباره اهداف سفر بورل و مذاکرات آن نیستیم. ولی مسأله دریای سرخ معلول است و علت نیست. علت در اشغالگری و جنگی است که به صورت ظالمانه تحت حمایت دولت آمریکا و برخی طرف‌های دیگر در طول سه ماه گذشته تاکنون علیه مردم مظلوم و بی‌گناه غزه در حال انجام است. اینکه این جنگ ظالمانه پیامدهایی در منطقه داشته و در صورت استمرار پیامدها ادامه می‌یابد و اینکه نمی‌توانند به اقدام حمایتی ملت‌ها و دولت‌های منطقه و گروه‌های مقاومت در منطقه از فلسطین تمرکز کنند و آن را نقض ثبات و امنیت در منطقه فرض و تحلیل کنند و حمایت‌های بدون قید و شرط و نامحدود خود از رژیم صهیونیستی را ادامه دهند.

 

وی گفت: اوضاع در منطقه و در دریای سرخ معلول شرایطی است که در فلسطین است و اگر می‌خواهند منطقه ثبات و آرامش پیدا کند و به شرایط آرام ماقبل طوفان الاقصی برگردد، باید جلوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی را بگیرند و به ریشه بحران توجه کنند نه به معلول و واکنش‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا