سرپرست فدراسیون شطرنج: اگر امارات عُرضه صدور ویزا ندارد میزبانی نگیرد؛ شکایت می‌کنیم

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری هشت صبح، باوجود اقدام فدراسیون در تاریخ ۲۱ آبان ماه برای درخواست ویزای ملی پوشان و خرید بلیت پرواز به دلیل عدم همکاری امارات و صادر نشدن ویزای بازیکنان و کادر همراه تاکنون، اعزام تیم ملی رده های سنی در هاله ای از ابهام قرار گرفته و اگر تا چند ساعت آینده روادید صادر نشود اعزام تیم لغو خواهد شد.

شهرام عظیمی، سرپرست فدراسیون شطرنج با اعلام این خبر به خبرنگار ورزشی پایگاه خبری هشت صبح، گفت: برای اعزام تیم تمامی تمهیدات لازم توسط فدراسیون اندیشیده شده و قرار بود تیم ملی امروز سه شنبه، ۲۱ آذر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به سمت فرودگاه دبی جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی رده‌های سنی به میزبانی العین عزیمت کند که متاسفانه تا این لحظه به دلیل عدم همکاری و کارشکنی امارات ویزای تیم ملی ایران صادر نشده است.

وی ادامه داد: اگر اماراتی‌ها عُرضه صدور ویزا برای افراد شرکت کننده را ندارد نباید میزبانی بگیرد. خسارت مادی و معنوی زیادی به شطرنج ایران وارد شده که ما قطعاً این موضوع را از طریق مجاری دیپلماسی پیگیری خواهیم کرد. اگر اماراتی‌ها طی ساعت‌های باقی مانده شرایط را برای ملی‌پوشان کشورمان فراهم نکنند، قطعاً به فدراسیون جهانی شکایت خواهیم کرد تا آنها در مجامع بین‌المللی پاسخگو باشند.

سرپرست فدراسیون شطرنج عنوان کرد: اجازه نمی‌دهیم حقی از کشورمان ضایع شود. نسلی که پرورش داده‌ایم نسلی ارزشمند است و هیچکس حق بازی با احساسات و آینده آنها را ندارد. جایگاه شطرنج ایران در آسیا و جهان مشخص است و هیچ دولت و کشوری حق ندارد با اقدامات خود به ما بی‌احترامی کند، چراکه قطعاً پاسخ تندی از سوی ما دریافت خواهد کرد. نیاز هست در این باره دستگاه دیپلماسی کشور هم ورود کند تا حق مان پایمال نشود.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا