ورزشی

سرمربی تیم ملی کاراته: هدفمان قهرمانی آسیاست/ الان زمان گله و شکایت نیست

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

سرمربی تیم ملی کاراته با بیان اینکه الان زمان طرح گله و شکایت نیست، گفت: هدف اصلی ما کسب عنوان قهرمانی در آسیاست.

سید شهرام هروی در گفتگو با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی کاراته در فاصله ۳ ماه مانده تا حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: بعد از مسابقات قهرمانی کشور، ۲ مرحله رقابت انتخابی برگزار شد و نفرات برتر راهی اردوی تیم ملی کاراته شدند. مرحله نخست اردو دیروز (یکشنبه) به پایان رسید و مرحله دوم نیز از روز نهم تیر آغاز می‌شود. بچه‌ها تا پایان مرداد در اردو حضور دارند و بعد از آن مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برگزار خواهد شد تا در نهایت نفرات برتر هر وزن به عضویت تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا درآیند.

سرمربی تیم ملی کاراته، افزود: تمام هدف ما این است که در مسابقات انفرادی به عنوان قهرمانی برسیم و در بخش تیمی نیز مدال طلای دوره گذشته را تکرار کنیم. این دوره از مسابقات با توجه به اینکه باید سهمیه تیمی قهرمانی جهان را بدست بیاوریم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شکر شرایط تیم ملی خوب است و همه نفرات جوان و با تجربه در کنار هم با انگیزه زیاد کار می‌کنند. امیدوارم در نهایت بهترین‌ها به عضویت تیم ملی دربیایند و با آمادگی کامل راهی مسابقات قهرمانی آسیا شویم.

هروی با اشاره به سطح بالای رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا، گفت: وقتی به رنکینگ برترین‌های کاراته نگاه می‌کنیم می‌بینیم که بیشتر آسیایی‌ها در میان نفرات برتر قرار دارند. در ۵ دوره اخیر قهرمانی جهان تیم‌های آسیایی در ۴ دوره قهرمان بخش تیمی جهان شدند و ایتالیا دیگر تیم قهرمان بود که در غیاب ایران به این عنوان رسید. این موضوع نشان دهنده سطح بالای کاراته آسیاست. کشورهای آسیایی سرمایه‌گذاری زیادی در کاراته داشته‌اند و در کنار آن در رویدادهای مختلف کاراته‌ وان حاضر می‌شوند که باعث پیشرفت زیاد آن‌ها شده است.

سرمربی تیم ملی کاراته، ادامه داد: ما نیز تیم بسیار خوبی داریم که از نفرات جوان و با تجربه تشکیل شده اند. قطعا هدف اول ما کسب عنوان قهرمانی آسیا است. ما در دوره گذشته نیز اگر یکی از مدال‌هایمان به طلا تبدیل می‌شد می‌توانستیم به عنوان قهرمانی آسیا برسیم.

وی درباره گلایه‌های خود از بی‌توجهی‌ها به کاراته، گفت: الان دیگر وقت گلایه کردن نیست. فقط ۳ ماه تا مسابقات آسیایی زمان داریم و باید با همه توان آماده این رویداد شویم. متاسفانه مسابقات کاراته وان را در پیش نداریم. فقط یک مرحله در کشور اتریش برگزار می‌شود که به دلیل فاصله زمانی کم تا مسابقات آسیایی نمی‌توانیم به این رقابت‌ها برویم. فدراسیون در حال رایزنی است تا قبل از مسابقات آسیایی بتوانیم در یک یا دو اردوی تدارکاتی خارجی حاضر شویم یا اینکه یکی دو تیم خارجی برای برگزاری اردوی مشترک به ایران بیایند.

هروی در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات تدارکاتی نقش زیادی در موفقیت کاراته یا هر رشته ورزشی دیگری دارد. تمام هم و غم ما کسب موفقیت در مسابقات آسیایی است و برای کسب عنوان قهرمانی عازم این مسابقات خواهیم شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا