هشت صبح: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تغییرات در مرزهای کشورهای منطقه را تحمل نخواهیم کرد و به کشورهای آذربایجان و ارمنستان توصیه داریم مشکلات خود را از طریق گفتگو حل کنند و تغییر مرزها با جنگ را بر نمی‌تابیم و ساکت نمی‌نشینیم. سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم رژه نیروهای […]

هشت صبح: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تغییرات در مرزهای کشورهای منطقه را تحمل نخواهیم کرد و به کشورهای آذربایجان و ارمنستان توصیه داریم مشکلات خود را از طریق گفتگو حل کنند و تغییر مرزها با جنگ را بر نمی‌تابیم و ساکت نمی‌نشینیم.

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس اثبات کرد که برای زندگی عزتمندانه و برخورداری از امنیت و آسایش و پیشرفت باید قوی و قدرتمند بود و بایستی ایستادگی و مقاومت کرد. نیروهای مسلح تحت تدابیر امام بزرگوار و فرمانده معظم کل قوا این درس بزرگ را به خوبی آموختند که با ایستادگی و مقاومت امکان دستیابی به اهداف بلند وجود دارد.

وی ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ اثبات کرده که ملتی صلح‌طلب و اهل دوستی و و رابط مسالمت آمیز و همکاری با کشورهای منطقه و همسایگان است. قدرت نظامی ما برای دفاع از کشور در برابر مستکبران و تهدیدگران است. البته این قدرت در مواجهه برخی کشورهای دوست و همسایه با تروریست‌ها به کمک آن‌ها شتافت.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: امروز زمین، هوا و دریا فوران قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد؛ قدرتی که توانسته دشمنان را زمین‌گیر کند. این قدرت بازدارندگی پایداری را ایجاد کرده که زمینه پیشرفت کشور و کشورهای دوست را فراهم کرده است. این را مرهون شهادت طلبی فرزندان این ملت هستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: دفاع مقدس در کنار تمام تخریب‌ها و آسیب‌هایش به همراه خود اعتماد به نفس، خودباوری و خوداتکایی را برای ملت ما و نیروهای مسلح به وجود آورد. ابتکارات عملیاتی آن دوران هنوز به عنوان آموزه‌های ارزشمند در مراکز علمی و آموزشی در حال تدریس است و خلاقیت‌های آن دوران در عرصه‌های مختلف ایران را جزو سرآمدان منطقه و حتی در زمره برترین‌های جهان قرار داده است.

سرلشکر باقری در بخش دیگری در خصوص درگیری‌های کشورهای ارمنستان و آذربایجان بیان داشت: ما همانگونه که بارها اعلام کرده‌ایم تغییرات در مرزهای کشورهای منطقه را تحمل نخواهیم کرد و به کشورهای آذربایجان و ارمنستان توصیه داریم مشکلات خود را از طریق گفتگو حل کنند و تغییر مرزها با جنگ را بر نمی‌تابیم و ساکت نمی‌نشینیم.

وی خطاب به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم گفت: از کشورهای خلیج فارس انتظار داریم مراقب شیطنت صهیونیست‌ها باشند. حضور صهیونیست‌ها در خلیج فارس نامشروع است و ما با رصد و اشراف اطلاعاتی تمامی حرکات آن‌ها را زیر نظر داریم و چنانچه توطئه‌ای احساس کنیم با عناصر رژیم و حامیان آنها برخورد خواهیم کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: راهبرد خروج آمریکا از منطقه تخلف‌ناپذیر است و باید اتفاق بیافتد. ما خواستار منطقه‌ای آرام و عاری از تهدید هستیم. آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدیدگر این منطقه هستند. امیدواریم با توسعه همکاری‌ها بین کشورهای منطقه آینده‌ای بدون چنین تجاوزگرانی را در منطقه تجربه کنیم.

وی تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح ایران اعم از ارتش و سپاه، فرماندهی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج مقتدر و دریادل تحت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، متحد و یکپارچه در صف واحد با همدلی و هم‌افزایی و برابری برای رویارویی با هر تهدید و خیال شوم از سوی دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در میدان هستند. نیروهای مسلح به پشتوانه ماهیت مردمی و انقلابی خود همواره در صحنه نیازهای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران حضور افتخارآفرین داشته و خواهد داشت.

سرلشکر باقری عنوان کرد: نیروهای مسلح در سیل و زلزله، بیماری کرونا، عرصه سازندگی، عمران و پیشرفت کشور در کنار مردم و همراه مردم هستند. به ملت عزیز ایران و فرمانده معظم کل قوا اطمینان می‌دهیم در دفاع از اسلام و مردم شریف در تولید قدرت و بازدارندگی دفاعی هیچگاه به وضع موجود قانع نیستیم. این واقعیتی است که هنوز بخش عمده‌ای از توانمندی‌های نیروهای مسلح به نمایش گذاشته نشده و مخفی شده است.