هشت صبح: رئیس ستادکل نیروهای مسلح: خود را موظف می‌دانیم تاریخ دفاع مقدس را از هرگونه دروغ و انحراف مصون داشته و اجازه ندهیم که آن دوران پرافتحار به فراموشی سپرده شود. سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر انقلاب اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: عزیزانی که […]

هشت صبح: رئیس ستادکل نیروهای مسلح: خود را موظف می‌دانیم تاریخ دفاع مقدس را از هرگونه دروغ و انحراف مصون داشته و اجازه ندهیم که آن دوران پرافتحار به فراموشی سپرده شود.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر انقلاب اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: عزیزانی که امروز توفیق شرفیابی به محضر شما را پیدا کرده‌اند جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، خانواده معظم شهیدان وایثارگران، جانبازان، روحانیون و اقشار مختلف دفاع مقدس هستند.

وی افزود: موجب افتخار است که در گام دوم انقلاب اسلامی ودر آستانه چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس که تضمین کننده هویت، امنیت، عزت و شکوه ملت ایران بود و مقوم ارزشهای متعالی انقلاب اسلامی است با هدف تکریم حماسه سازان جهاد و شهادت و بهره گیری از ذخیره دفاع مقدس و معرفی سبک زندگی رزمندگان سومین آیین تجلیل از ۱ میلیون پیشکسوت دفاع مقدس را در محضر شما برگزار کنیم.

سردار باقری ادامه داد: جنگ بزرگ تحمیل شده به ملت ایران که با الطاف خداوند و با رهبری امام راحل و خون شهیدان به گنجینه بزرگ و سرمایه‌ای ماندگار برای تداوم تلاش و پیشرفت و عزت کشور تبدیل شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: چه بسیاری سختی های بزرگ در دوران دفاع مقدس که با اتکا به خدا و مجاهدت‌های خالصانه به پیروزی‌های بزرگ تبدیل شدو شاید یکی از آنها تبدیل بن بست شکست به پیروزی با تغییر جنگ کلاسیک به نبرد انقلابی با تاکتیک بومی و و حدت ارتش و سپاه است که نهایتا به آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و سایر پیروزی های بزرگ انجامید. لازم به تاکید است که اعتقاد داریم که امروز بانگاه به درون و اتکا با سرمایه جوانان دانشمند و انقلابی کشور بر اساس ابتکارات برخواسته از دانش و عمل مجاهدانه قطعا تنها مسیر حل مشکلات کنونی کشور و فتح خرمشهرهای دیگر خواهد بود.

سردار باقری با بیان اینکه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بهره گیری از تجارب آن را وظیفه خود می‌دانیم و در این راه از هیچ کوششی برای اعتلای ملت ایران دریغ نخواهیم کرد، گفت: خود را موظف می‌دانیم با همه دلسوزان انقلاب اسلامی گنج دفاع مقدس را در راه اعتلای بازدارندگی و عزت و امنیت و استقلال و آرامش ملت ایران بکار بگیریم و از هرگونه دروغ و انحراف مصون داشته و اجازه ندهیم که آن دوران پرافتحار به فراموشی سپرده شود.

وی در پایان به ارائه گزارشی درباره اقدامات صورت گرفته از سوی ستادکل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در رستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت پرداخت که رشد ۲۴۰ درصدی و چاپ ۲۲۹۶ عنوان کتاب،‌تشکیل ۴۷۷ ستاد بزرگداشت و برگزاری ۱۰ هزار ساعت خاطره گویی از مهمترین آنها بود.