سخنگوی وزارت خارجه: استفاده ابزاری برخی کشور‌ها در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی برای ابزار اعمال فشار سیاسی بر ایران را نمی‌پذیریم

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی امروز (دوشنبه) ۱۸ دی ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره چهارمین سالگرد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی بیان کرد: ما به عنوان ایران ضمن اینکه نسبت به این حادثه دلخراش همچنان یک بار دیگر با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم، در چارچوب قوانین و مقررات ملی و در چارچوب مقررات شناخته شده قانونی و بین‌المللی حداکثر تلاش را انجام دادیم تا بتوانیم بخشی از آلام مربوط به قربانیان این حادثه دلخراش را جبران کنیم.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: ایران در این خصوص از ابتدا مسؤولانه عمل کرده و حداکثر تلاش را برای پایبندی به چارچوب‌های بین‌المللی انجام داده و به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد و استفاده ابزاری برخی کشور‌ها برای ابزار اعمال فشار سیاسی بر ایران نمی‌پذیریم و سیاسی کردن این موضوع را رد می‌کنیم.

وی گفت: پدیده شوم داعش از زمان شکل‌گیری نوع عملکرد آن در خدمت اهداف و منافع رژیم غاصب صهیونیستی بوده است. اعترافات صریحی در داخل آمریکا وجود داشته است. در مقامی نیستم که راجع به ابعاد اطلاعاتی و امنیتی اقدام تروریستی کرمان اظهارنظر کنم.

کنعانی افزود: پیش از این نقش رژیم صهیونیستی در حمایت از داعش دیدیم و بخشی از مجروحان داعش که در سوریه و عراق مجروح شده بودند در جغرافیای این رژیم درمان شدند. 

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: عملکرد داعش از زمان ظهور و بروز در خدمت رژیم صهیونیستی و بانیان شناخته شده آن بود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا