سخنان رهبرانقلاب درباره زنان در راستای انسجام و همبستگی ملی است

Print Friendly, PDF & Email

فاطمه آلیا در گفت و گو با مهر:

سخنان رهبرانقلاب درباره زنان در راستای انسجام و همبستگی ملی است

سخنان رهبرانقلاب درباره زنان در راستای انسجام و همبستگی ملی است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: به تعبیر بنده سخنان اخیر رهبرانقلاب درباره زنان برای تحکیم و انسجام ملی و همبستگی ملی است، که همیشه بر آن تأکید داشتند و ایشان خواستند افقی را باز کنند.

فاطمه آلیا دبیر کل حزب زنان در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: سخنان اخیر مقام معظم رهبری، در روز چهارشنبه گذشته به لحاظ مفهومی بر پایه سخنان قبلی معظم له در گذشته و مثلاً در سال ۱۳۸۶ بود که با ادبیاتی جدید و با توجه به شرایطی که در جامعه است، نظر ناب اسلامی را تبیین فرمودند.

وی افزود:، به تعبیر بنده، سخنان اخیر ایشان، برای تحکیم و انسجام ملی و همبستگی ملی است، که همیشه بر آن تأکید داشتند. ایشان خواستند افقی را باز کنند. باید گفت همه ما هموطن هستیم و همه بانوان دختران و مادران ما هستند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر و نیز قبلی مقام معظم رهبری در خصوص زنان، اظهار داشت: معظم له فرمودند که ما الگوی غربی و شرقی را در خصوص زنان قبول نداریم. ما خود یک الگوی سومی برای تبیین تمدنمان و میل به تمدن اسلامی داریم. ایشان بارها تأکید کرده‌اند که حجاب یک اصل و ضرورت اسلامی است که در آیات قرآن آمده است.

دبیر کل حزب زنان تصریح کرد: ما باید به مراحل رشد و تکامل، طبق مراحلی که خود اسلام آموزش می‌دهد و در فرهنگ اسلامی است، نگاه کنیم. حال اگر خداوند به کسی لطف کرده است و حجاب کاملی دارد و راه هدایت را یافته است که هیچ، اما اگر با عزیزی که کم حجاب است و به تعبیر مقام معظم رهبری ضعیف‌الحجاب است برخورد داشتیم، نباید به آن شخص نگاه عمودی داشته باشیم. باید به او مهر ورزید. شاید با همین نگاه آن فردی که هنوز با حجاب به آشنایی کامل نرسیده است، جذب شود. همان گونه که در سیره پیامبر اسلام بوده است باید به دنبال جذب حداکثری و دافعه حداقلی سعی کنیم آنها را از خودمان بدانیم تا انشالله آنها هم به مرحله حجاب کامل برسند.

فاطمه آلیا در ادامه خاطر نشان ساخت: در واقع طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، با نگاه ضد انقلاب و ضد دین به افراد کم حجاب، نگاه نشود. چون همین افراد هستند که برای حفظ انقلاب تلاش می‌کنند. همین افراد بودند که از طرف اپوزسیون خارج از کشور برای کشف حجاب فراخوانده شدند، اما همان حجاب ضعیف را حفظ کردند و به کشف حجاب تن ندادند.

حجاب موضوعی فرهنگی است

وی بیان کرد: در روزهای اخیر فرمایشات مقام معظم رهبری برداشت‌های مختلفی می‌شود در حالیکه سخنان ایشان برگرفته از فرهنگ ناب اسلامی بود و نباید عده ایی آنرا سیاسی و جناحی بکنند. مقوله حجاب عفاف و حیا چه در زن و یا مرد موضوعی فرهنگی است.

این فعال حوزه زنان اظهار داشت: موضوع دیگری که در سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، این است که برخی مزدور بیگانه هستند و سعی می‌کنند به عنوان یک مانکن متحرک، در برخی جاها ظاهر شوند و هنجارشکنی کنند. در حالی‌که اکثریت جامعه دین و انقلاب را قبول دارند و بارها اینها را در ۲۲ بهمن و شب‌های احیا حضور داشته‌‎اند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اخراج سیاسی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل تأکید کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از هر موضوع و بهانه‌ای به ظن خودشان به پیکره قدرتمند نظام بزنند، شکی نیست. این کمیسیون هم جایگاهی صرفاً تشریفاتی دارد و این اخراج هم امتیازی را از ما نمی‌گیرد.هرچند ما در گذشته در کمیسیون زن سازمان ملل شرکت کردیم و برحسب ماموریت‌هایی که داشتیم سخنرانی کرده و مقاله ارائه کرده‌ایم و مطالبات خود را در خصوص حقوق زنان از جهان غرب مطرح کرده‌ایم.

این فعال حوزه فرهنگی ادامه داد: دشمنان خواستند به بهانه اغتشاشات با اپوزسیون و مزدوران داخلی هماهنگی کرده باشند. اما ایران قوی‌تر و مستحکم‌تر از آن است که با این ضربه‌های نمادین خدشه‌ای بر آن وارد شود.

آلیا تأکید کرد: زنان ما به جای حضور در جایگاه تشریفاتی مقام زن در سازمان ملل، می‌توانند از طریق حضور در فضای مجازی و نشست‌های بین‌المللی دیگر وضعیت زنان کشور را منعکس کنند و جهان نیز متوجه پیشرفت زنان در کشورمان بکنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا