اقتصادی

ساماندهی پروازهای تأخیری و ابطالی در ایام نوروز – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمیدرضا صانعی معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری نحوه نظارت بر عملیات هوانوردی و رعایت دستورالعمل حقوق مسافر را که همزمان با افزایش سفرهای نوروزی از تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۳ لغایت ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۴ است را تشریح کرد و گفت: در این ایام برنامه‌های نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری علاوه بر بازرسی‌های معمول عملیاتی که شامل نظارت بر عملیات پرواز، صلاحیت پرواز، خدمات فرودگاهی، عملیات هوانوردی و خدمات فرودگاهی است، بر نحوه ارائه خدمات شرکت‌های هواپیمایی به مسافرین و رعایت حقوق مسافرین متمرکز شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، وی افزود: یکی از اقدامات مهم سازمان هواپیمایی کشوری راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروز ۱۴۰۴ (occ) به صورت برخط بوده است.

صانعی گفت: این مرکز با هدف به حداقل رساندن تأخیر پروازها و ساماندهی پروازهای تأخیری و ابطالی و با حضور برخط نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌های کشور و سایر ذینفعان که به نحوی در انجام پروازها نقش دارند آغاز به کار کرده است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اولویت‌ها و الزامات مهم سازمان هواپیمایی کشوری در این ایام تاکید بر رعایت دستورالعمل حقوق مسافر از سوی شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و متولیان صنعت هوایی است.

صانعی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر ارائه دهنده خدمات مسافرت هواپیمایی مکلف به پاسخگویی تلفنی به شکایات و درخواست‌های مسافرین هواپیمایی هستند. لازم به ذکر است اطلاعات تماس شرکت‌های هواپیمایی بر روی سامانه حقوق مسافر به آدرس https://farasa.cao.ir در دسترس عموم قرار داد.

وی یادآور شد: در صورتی که پیگیری از شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر فروش خدمات مسافرت هوایی نتیجه بخش نبود مسافران می‌توانند نسبت به ثبت شکایات خود در این سامانه اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا