سازوکاری برای انتقال نظر مجلس در جلسات سران قوا اندیشیده شود

Print Friendly, PDF & Email

زنگنه در تذکر شفاهی:

سازوکاری برای انتقال نظر مجلس در جلسات سران قوا اندیشیده شود

سازوکاری برای انتقال نظر مجلس در جلسات سران قوا اندیشیده شود

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: باید سازوکار معینی تعریف شود تا کسانی که به نمایندگی از مجلس در جلسات شورای سران قوا یا سایر شوراها شرکت می‌کنند، نظر مجلس را منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (دوشنبه اول اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در خصوص بحث‌هایی که پیرامون ارز یا مولد سازی در مجلس مطرح می‌شود جای تعجب وجود دارد چرا که این موارد در شورای هماهنگی سران قوا یا در شورای امنیت ملی یا در سایر شوراها نهایی شده است که مجلس شورای اسلامی نیز در آنها عضو دارد.

وی بیان کرد: اکثر نمایندگانی که نسبت به این موضوعات اعتراض دارند، خودشان در این شوراها عضو هستند اما ما در مجلس اصلاً خبری از جزئیات نداریم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید سازوکار معینی تعریف شود تا کسانی که به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی در این جلسات شرکت می‌کنند، نظر مجلس را منتقل کنند، امروز نیز اگر نمایندگان اعتراض کنند، راه به جایی نخواهند برد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس با دولت تفاوت دارد، در دولت رئیس جمهور می‌تواند فردی را به عنوان نماینده تام‌الاختیار به این جلسات بفرستد و تصمیم‌گیری کند اما در مجلس شورای اسلامی اینگونه نیست و باید سازوکاری اندیشیده شود تا در خصوص مسائل اصلی کشور اگر قرار است در این جلسات از سوی مجلس اعلام نظری صورت گیرد، با نظر تمام نمایندگان همسو باشد.

زنگنه گفت: الان درباره سیاست‌های ارزی یا مولدسازی عملاً اعتراض نمایندگان به جایی نمی‌رسد چرا که کرسی مجلس شورای اسلامی در این جلسات نظر قطعی خود را اعلام کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا