سازمان برنامه و بودجه به صورت کلی توجهی به مقوله فرهنگ ندارد

بانکی‌پور در گفتگو با مهر:

سازمان برنامه و بودجه به صورت کلی توجهی به مقوله فرهنگ ندارد

سازمان برنامه و بودجه به صورت کلی توجهی به مقوله فرهنگ ندارد

رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: متأسفانه سازمان برنامه و بودجه هیچ اعتباری برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به دستگاه‌های ذیربط تخصیص نداده است.

امیرحسین بانکی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از عدم تخصیص بودجه مصوب قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۱ به دستگاه‌های مربوطه، اظهار داشت: دولت و وزارتخانه‌ها کم و بیش پای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آمدند و رئیس جمهور هم به صورت مرتب روی اهمیت این قضیه تاکید کرده است، اما متأسفانه سازمان برنامه و بودجه هیچ اعتباری برای اجرای این قانون به وزارتخانه و دستگاه‌های ذیربط تخصیص نداده است.

وی بیان کرد: علیرغم اینکه رئیس جمهور قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ابلاغ و تاکید کرد که هر وزارتخانه‌ای چه مأموریتی در این راستا دارد، نهایتاً سازمان برنامه و بودجه گفته حداکثر ۱۰ تا ۲۰ درصد از بودجه مصوب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تخصیص خواهد داد. البته سازمان برنامه و بودجه هنوز هیچ اعتباری برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یعنی همان ۱۰ تا ۲۰ درصد را هم نداده است.

رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصریح کرد: از گذشته مسیر اصلی موضوع تنظیم خانواده در سازمان برنامه و بودجه هدایت می‌شد و سازمان برنامه و بودجه هم الان تحول جدی پیدا نکرده و هنوز با همان مسیر و دست فرمان حرکت می‌کند و افرادی هم که به تازگی به این سازمان اضافه شدند، متأثر از همان فضای حاکم قبلی هستند و همان مسیر را در زمینه جمعیت دنبال می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سیاست‌های برنامه هفتم توسعه نیز بر موضوع جوانی جمعیت تاکید فرمودند اما متأسفانه سازمان برنامه و بودجه به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد و حتی بر این موضوع تصریح کردند که بودجه مصوب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تخصیص نمی‌دهند.

شش هزار میلیارد تومان از بودجه بخش جمعیت صرف پرداخت حقوق شده است

وی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه یک موضوع دیگر را هم مطرح کرده که کاملاً غیرقانونی است، مبنی بر اینکه مطابق با قانون بودجه ۱۴۰۱ قرار بر این بود بودجه بخش جمعیت در قالب جدولی از سوی سازمان برنامه و بودجه به ستاد ملی جمعیت داده شود و ستاد جمعیت هم آن را مصوب کند تا پرداخت شود.

بانکی پور ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه ادعا می‌کند که شش هزار میلیارد تومان از بودجه بخش جمعیت را صرف پرداخت حقوق و دستمزد کرده، در حالی که طبق قانون اگر می‌خواست این کار را هم انجام دهد، باید این مورد را هم در جدولی که به ستاد ملی جمعیت فرستاد بود، ذکر می‌کرد در حالی که این موضوع قید نشده بود و در ستاد ملی جمعیت هم مصوب نشده بود. با وجود این سازمان برنامه و بودجه ادعا می‌کند که حقوقی را که پرداخت می‌کند، از اعتبارات مربوط به موضوع جمعیت بوده است که این یک تخلف است و بازرسی کل کشور هم روی این موضوع حساس شده و در حال پیگیری است.

سازمان برنامه و بودجه خودش برای خودش قانونگذاری می‌کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان برنامه و بودجه به صورت کلی توجهی به مقوله فرهنگ ندارد. ظاهراً سازمان برنامه و بودجه خودش برای خودش قانونگذاری می‌کند و کاری به آن چیزی که در قانون آمده و در ستاد ملی جمعیت به تصویب رسیده است، ندارد.

رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد: ما به صورت مکرر پیگیر تخصیص اعتبارات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از رئیس جمهور بودیم و بنده با رئیس جمهور هم در این زمینه صحبت کردم و پیگیری‌هایی هم از طریق سازمان برنامه و بودجه انجام دادیم، اما عده‌ای نمی‌خواهند این مسیر جلو برود. متأسفانه مسیر سازمان برنامه و بودجه کما فی السابق مخالف مسیر جمعیت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا