سازمان‌های مدعی حقوق بشر کارایی خود را از دست داده‌اند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان که به روسیه سفر کرده است، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور کشورمان در این دیدار با بیان اینکه در راستای سیاست همسایگی مذاکرات ما حتماً می‌تواند توسعه پیدا کند، گفت: ایران و روسیه همکاری خوبی در حوزه انرژی، کشاورزی و کار دانش بنیان دارند و گام‌های بهتری می‌تواند در جهت منافع دو کشور و دولت برداشته شود.

وی تاکید کرد: آنچه امروز بشریت را رنج می‌دهد، یکجانبه‌گرایی و نظام ناعادلانه جهانی است و جلوه آن را می‌توان در غزه مشاهده کرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آنچه در فلسطین صورت می‌گیرد، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است و باعث تأسف است که بیش از ۵ هزار کودک به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: جنایت رژیم صهیونیستی در غزه مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی است و تأسف بار است که سازمان‌های بین‌المللی و تشکل‌های مدعی حقوق بشر کارایی خود را از دست داده‌اند

رئیسی با بیان اینکه فلسطین از محورهای مورد مذاکره بین ایران و روسیه است، اظهار کرد: غزه سرزمینی است که در هر ده دقیقه یک کودک در آن به شهادت می‌رسد، لذا ضرورت دارد هرچه سریع‌تر جلوی این بمباران‌ها گرفته شود و باید در این رابطه راه حل سریع و فوری دنبال شود.

در ادامه، رئیس جمهور روسیه گفت: مهم می‌دانیم که در مورد مسائل منطقه‌ای به ویژه فلسطین با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.

وی ادامه داد: بر طبق برنامه، امضای موافقتنامه ایجاد تجارت آزاد با جمهوری اسلامی ایران با هیأت اقتصادی اوراسیا در برنامه روسیه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا