استان ها

ساخت ۵ هنرستان جدید در لرستان – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

یونس بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۲۲ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان نوسازی مدارس کشور را برای خرید تجهیزات مدارس و هنرستان‌های استان اخذ کردیم.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌ها و راهبردهای دولت سیزدهم توجه به رشته‌های فنی و مهارتی است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ساخت پنج هنرستان در دستور کار است، گفت: با کمک خیر خانم «نیک‌نژاد» یکی از این هنرستان‌ها در شهرستان دورود تکمیل شده و احتمالاً در همین خردادماه در استان افتتاح خواهد شد.

بهاروند در ادامه با بیان اینکه هنرستان شهرستان الیگودرز نیز در حدود سه هزار و ۸۰۰ مترمربع در حال ساخت است، عنوان کرد: این هنرستان نیز حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان داشت: در صورت تأمین اعتبار، این هنرستان در شهریورماه و یا دهه فجر امسال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه یک هنرستان دیگر نیز در شهرستان سلسله در حال احداث است، افزود: این پروژه هنرستانی نیز حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می‌کنیم این هم امسال تکمیل شود.

بهاروند، بیان داشت: همچنین هنرستان شهرستان دلفان نیز حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن منتظر اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه همچنین در سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس و هنرستان‌های استان خریداری شده است، افزود: همچنین با دستور وزیر آموزش‌وپرورش امسال ۷۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس و هنرستان‌ها به استان اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، تصریح کرد: ۱۴ میلیارد تومان از این اعتبار را برای خرید تجهیزات هنرستان‌ها اختصاص خواهیم داد.

بهاروند، افزود: همچنین برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی مدارس نیز امسال ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: بخشی از این اعتبار برای ۱۳ پژوهش‌سرای استان اختصاص پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا