استان ها

ساخت فضای آموزشی در آذربایجان غربی ۳۰هزار میلیارد ریال نیاز دارد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان محمدی ظهر سه شنبه در جلسه بررسی روند پروژه‌های مدرسه سازی در آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی برای رسیدن به سرانه فضای آموزشی مطلوب سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد و در سال جاری ۵۰ درصد این میزان تأمین شده است.

وی ادامه داد: هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی سال گذشته برای توسعه سرانه آموزشی این استان در نظر گرفته شد و در سال جاری یک رشد ۴۰ درصدی دیگری برای آذربایجان غربی در نظر گرفته خواهد شد.

خان محمدی اضافه کرد: در توسعه سرانه آموزشی سعی می‌شود به آذربایجان غربی کمک شود و چندین ردیف هم از ملی به استانی منتقل شده که می‌تواند موجب افزایش اعتبارات این استان در بخش مدرسه سازی شود.

وی ادامه داد: در زمینه مولد سازی املاک و دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی هم که مصوبه سفر رئیس جمهور شهید است، سعی می‌شود تا تعهدات انجام شده در آذربایجان غربی به سرانجام برسد.

رئیس سازمان توسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه خیّران یاور ما هستند، اظهار کرد: تعهدات آنان در این استان ۳۰۰ درصد رشد دارد و خیّران استانی و ملی کارهای بزرگی در این منطقه داشتند که جای قدردانی دارد.

خان محمدی گفت: سایر ردیف‌های اعتباری از جمله ماده ۱۳ و ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش ظرفیتی است که در صورت ابلاغ آئین نامه اجرایی می‌شود و می‌توان برای مدرسه سازی هزینه کرد.

وی افزود: از محل اعتبارات مالیاتی هم می‌شود اعتباراتی به مجموع این ارقام اضافه کرد و نیازمند فرهنگ سازی برای استفاده از اعتبارات مالیاتی هستیم.

خان محمدی اضافه کرد: استاندار آذربایجان غربی اهتمام ویژه ای برای رفع کاستی‌های فضای آموزشی دارد و عملکرد در راه اندازی نهضت مدرسه سازی در این استان فراتر از تعهدات استانی در شورای آموزش و پرورش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا