ساختار قانون اساسی ایرادی ندارد/ مفاد این قانون اجرا نمی‌شود

Print Friendly, PDF & Email

حاجی‌دلیگانی در گفتگو با مهر:

ساختار قانون اساسی ایرادی ندارد/ مفاد این قانون اجرا نمی‌شود

ساختار قانون اساسی ایرادی ندارد/ مفاد این قانون اجرا نمی‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از لحاظ ساختاری اشکالی در قانون اساسی نیست، اما از لحاظ اجرا و عمل به برخی از مفاد قانون اساسی ایراداتی داریم که باید مرتفع شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ظرفیت‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اگر ما اصول قانون اساسی را به صورت کامل اجرا کنیم، بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، حل می‌شود.

وی بیان کرد: ما همواره بر ضرورت اجرای صحیح و کامل قانون اساسی تاکید داریم و مواردی از اصول قانون اساسی که به درستی اجرا نمی‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد و اجرا شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مثال، در قانون اساسی درباره تأمین مسکن و حقوق مردم در این زمینه، اشتغال، تحصیل رایگان تا سطح دیپلم و سایر مسائل به روشنی آمده است که باید این موارد مهم و مترقی اجرا شود. قانون اساسی برای قوای مختلف تکالیفی را پیش بینی کرده است که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور می‌تواند این موارد مهم مندرج در قانون اساسی را در لایحه برنامه هفتم توسعه بیاورد و مجلس شورای اسلامی هم آن را مصوب می‌کند. یعنی قانون اساسی از لحاظ ساختاری اشکالی ندارد، اما از لحاظ اجرا و عمل به برخی از مفاد قانون اساسی ایراداتی داریم که باید مرتفع شود.

حاجی دلیگانی در واکنش به افرادی که مدام بحث تغییر قانون اساسی و رفراندوم را مطرح می‌کنند، گفت: این افراد به دنبال منافع خاص خودشان هستند. کسانی که از روی ناآگاهی این مباحث را مطرح می‌کنند، اشتباه می‌کنند و آن‌هایی که از روی آگاهی این مسائل را مطرح می‌کنند، قصد دیگری دارند و هدف آنان از مطرح کردن موضوعاتی چون رفراندوم، براندازی نرم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا