استان ها

زیرساخت‌های اقتصادی استان بوشهر تقویت شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد : دولت سیزدهم به توسعه اقتصادی در استان بوشهر نگاه ویژه‌ای داشت و طرح‌های بسیار مهمی در این زمینه در سطح استان اجرا شد.

وی با اشاره به تکمیل شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی سعدآباد در سطح ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار خاطرنشان کرد: فاز اول شبکه آبیاری زهکشی آبپخش دشتستان در سطح هزار و ۵۰ هکتار اجرایی شد و پیشرفت فیزیکی آن ۱۰۰ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری شبانکاره با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد در شهرستان دشتستان را از دیگر طرح‌ها دانست و خاطرنشان کرد: طرح احیا و اصلاح نخیلات استان بوشهر با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد اجرایی شد.

وی تکمیل آبیاری تحت فشار نخیلات سعدآباد در سطح ۶۰۰ هکتار را از دیگر طرح‌ها اعلام و تصریح کرد :در دولت شهید رئیسی روش‌های نوین آبیاری در سطح ۷۷۵ هکتار اجرا و جاده‌های دسترسی به مزارع به طول ۱۱.۷ کیلومتر احداث شد.

باستین با اشاره به اجرایی شدن عملیات احیا و نوسازی باغات نخیلات دشتستان در سطح ۸۱۰ هکتار از راه‌اندازی ۲۰ گلخانه جدید به مساحت ۱۶ هکتار در استان بوشهر خبر داد.

وی آغاز عملیات احداث انبار استاندارد روباز ذخیره‌سازی گندم در سال ۱۴۰۰ و افزایش ظرفیت انبارها به ۷ هزار تن در سال قبل را از دیگر طرح‌ها و عملکرد ۳ ساله دولت سیزدهم بخش‌های مختلف حوزه اقتصادی استان بوشهر دانست.

اضافه شدن ۷۰۰ هکتار به محدوده اراضی صنعتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اضافه شدن ۷۰۰ هکتار به محدوده اراضی شهرک‌های صنعتی بوشهر، برازجان و جم بیان کرد: برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۸ ناحیه صنعتی روستایی در استان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم آیت‌الله شهید رئیسی ۱۳۱ هکتار از اراضی بلااستفاده متقاضیان به شهرک‌های صنعتی برگشت داده شد این درحالی است که تا قبل از دولت سیزدهم، تنها ۴ هکتار به شهرک‌ها صنعتی برگشت داده شده بود.

باستین از اختصاص ۶۶۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان بوشهر خبر داد و گفت: استان بوشهر دارای ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی است و ۴۷۰ واحد در مجموعه شهرک‌های صنعتی استان بوشهر فعال شده است.

وی آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی روستایی شهید سلیمانی در دشتستان را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در این راستا عملیات احداث ۳ شهرک صنعتی انرژی خورشیدی در استان بوشهر آغاز شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ایجاد و پیگیری زیرساخت‌های شهرک زیست فناوری دلوار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور شهید و منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان بوشهر اقدامات مهمی انجام شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا