استان ها

زیارت امام رضا (ع) از زیارت امام حسین (ع) بالاتر است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ناصر خلج در مراسم شام شهادت امام رضا علیه السلام که از سوی هیات خادم الرضا علیه‌السلام قم در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: هر امام به گردن شیعیان عهد و پیمانی دارد که اگر قرار باشد این عهد را به صورت کامل انجام دهیم، باید به زیارت آن حضرات معصومین علیهم‌السلام برویم.

وی افزود: رفتن انسان به حرم های مطهر نشان دهنده ادای عهد است و باید تلاش کنیم با حال خوب و با ندبه و اشک در محضر امامان معصوم حاضر شویم.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: امام زمان (عج) امام حی است و مومنان باید هر روز صبح دعای عهد حضرت را قرائت کنند و با آن حضرت تجدید پیمان کنند.

وی با بیان اینکه در کتاب کامل الزیارات ۷۵۰ روایت در مورد اهمیت زیارت ائمه اطهار علیهم السلام آمده افزود: در بین این روایت‌ها بیش از ۵۰۰ روایت مربوط به اهمیت زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام است اما در روایت‌ها آمده که زیارت حضرت رضا علیه السلام افضل‌تر بر زیارت حضرت حسین علیه السلام است چرا که همگان به زیارت امام حسین علیه السلام می‌روند اما خواص به زیارت امام رضا علیه السلام می‌روند.

حجت الاسلام خلج ادامه داد: شیخ حر عاملی بیان کرده که اگر انسان در عمر خود یک بار می‌تواند به زیارت برود، باید به زیارت امام رضا علیه السلام برود و این امر نشان از اهمیت زیارت آن حضرت است.

این کارشناس دینی گفت: در روایت داریم زائر هر امامی باشیم با همان امام همنشین و محشور خواهیم شد اما با عظمت ترین درجه زائران را در روز قیامت زائران امام رضا علیه السلام دارند.

حجت الاسلام خلج اضافه کرد: امام رضا علیه السلام رئوف است و این بدان معنا است که اتصال معنوی انسان با آن امام بسیار قابل لمس است که این ویژگی منحصر به فرد امام رضا علیه السلام است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا