ورزشی

زندگی به سریع‌ترین مرد جهان لبخند زد

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

نوآ لایلز توانست قهرمانی در بازیهای المپیک را با اختلاف بسیار ناچیز به دست بیاورد.

به گزارش ایسنا، نوآ لایلز در بازی‌های المپیک با اختلاف ۰.۰۰۵ ثانیه بر کیشان تامپسون غلبه کرد و قهرمان دوی ۱۰۰ متر شد.

۱. نوآ لایلز (ایالات متحده آمریکا) – ۹.۷۸۴
۲. کیشان تامپسون (جامائیکا) – ۹.۷۸۹
۳. فرد کرلی (ایالات متحده آمریکا) – ۹.۸۱

دوی ۱۰۰ متر در بازی‌های المپیک به یک نمایش عالی تبدیل شد. نور و موسیقی عالی قبل ار گرم کردن دونده‌ها، نوید یک رویداد مهیج را می داد. ۹.۷۸۴ ثانیه طول کشید تا نام سریع ترین مرد روی سیاره را بفهمیم. نوآ لایلز آمریکایی به این عنوان دست یافت.

قرارداد حرفه ای به جای دانشگاه
مادر لایلز تا آخرین لحظه باور نداشت که پسرش قهرمان المپیک یا حتی ورزشکار حرفه ای شود. تا اینکه او و برادرش جوزف در ۱۹ سالگی به جای بازی در تیم دانشگاه فلوریدا و تحصیل در آن، با آدیداس قراردادی حرفه ای امضا کردند.

مهمترین اتفاقات حرفه او دو قهرمانی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ در دوی ۱۰۰ و ۲۰۰ متر، رکورد ایالات متحده در ۲۰۰ متر و یک طلای المپیک است. اما آماده شدن برای توکیو ۲۰۲۰ تقریبا کل حرفه او را خراب کرد. همه‌گیری و قرنطینه، اعتراضات گسترده جنبش Black Lives Matter (جان سیاه‌پوستان مهم است) و به تعویق افتادن بازی‌های المپیک، او را تا مرز افسردگی کشاند.

– اصلاً نمی‌توانستم تمرین کنم – دائماً دچار حملات پانیک می‌شدم، در مورد جورج فلوید (سیاهپوست آمریکایی که مرگش باعث تظاهرات گسترده در حمایت از جنبش Black Lives Matter شد) خواب می‌دیدم. گاهی اوقات اشتهای شدید داشتم و گاهی اصلاً نمی خواستم غذا بخورم. در لحظه‌های بی‌تفاوتی، فقط روی تردمیل دراز می‌کشیدم و می‌توانستم چندین ساعت را همین‌طور بگذرانم.

زندگی به سریع‌ترین مرد جهان لبخند زد

داروهای ضد افسردگی
لایلز را نزد یک دکتر فرستادند که برای او داروهای ضد افسردگی تجویز کرد. این ورزشکار برای مدتی احساس بهتری داشت و به تمرینات عادی بازگشت اما در بازی‌های توکیو فقطیک  برنز گرفت و این موضوع همراه با داروهای ضد افسردگی، شرایط را برای او سخت تر کرد.

– فهمیدم که کم کم ارتباطم را با دنیای واقعیت از دست می دهم، گاهی اوقات نمی فهمیدم روز است یا شب اما در مقطعی تصمیم گرفتم که واقعاً باید زندگی کنم. یک زندگی ساده و معمولی از دکتر خواستم که مصرف قرص ها را قطع کند و به این نتیجه رسیدم که می توانم با کمک روان درمانگر و روانشناس کنار بیایم.

به نظر می رسد که این اتفاق افتاده. در آن زمان، لایلز تصمیم گرفت به همراه مادرش یک سازمان خیریه ایجاد کرد که به مردان و زنان جوان سیاه پوست کمک می کند تا بر افسردگی غلبه کنند.

و حالا نوآ لایلز توانست قهرمانی در بازیهای المپیک را به دست بیاورد و مهمترین اتفاق دوران ورزشی خود را رقم بزند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا