استان ها

زمزمه دعای فرج در حرم مطهر رضوی – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

‌خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: «هٰذَا یَوْمُ الْجُمُعَهِ وَ هُوَ یَوْمُکَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُکَ، وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَیٰ یَدِکَ؛ این روز جمعه است، روزی که انتظار می‌رود در آن ظهور کنی و به دست تو برای مؤمنان گشایش حاصل شود.» این بخشی از «زیارت ویژه» حضرت بقیه‌الله در روز جمعه است؛ روزی که به دلایل مختلف تعلّق به امام عصر (عج) دارد و انتظار فرج در این روز بیشتر از روزهای دیگر است.

حرم مطهر رضوی که در همه روزها و ساعت‌های شبانه‌روز مامن و ملجا دلدادگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است، در غروب اولین جمعه از ماه ربیع‌الثانی حال و هوای متفاوتی داشت.

منتظران ظهور که این روزها داغدار و عزادار فرماندهان جبهه مقاومت و مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و غزه هستند آمده بودند تا در جوار امام رئوف با یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) درد دل کنند و در شب ولادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (ع)، سلامتی و فرج ایشان را با راز و نیاز به محضر پروردگار متعال مسئلت کنند؛ وعده‌ای که خداوند منان آن را تضمین کرده است: «اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا وَعدَ اللهِ الَّذی ضَمِنَه».

مقام معظم رهبری نیز در این باره فرموده‌اند: «نام امام زمان (عجّل‌الله له الفرج و سلام‌الله‌علیه) و یاد این بزرگوار، دائماً به ما یادآوری می. کند که طلوع خورشیدِ حق و عدل در پایان این شب ظلمانی، قطعی است. انسان‌ها گاهی که امواج متراکم ظلمت و ظلم را مشاهده می‌کنند، مأیوس می‌شوند. یاد امام زمان نشان‌دهنده‌ی این است که خورشید طلوع خواهد کرد، روز خواهد آمد؛ بله، ظلمات هست، ظالمان و تاریکی‌آفرینان هستند در دنیا، و قرن‌های متمادی بوده‌اند امّا پایان این شب سیاه و ظلمانی، قطعاً طلوع خورشید است؛ این آن چیزی است که اعتقاد به امام زمان به ما می‌آموزد؛ این وعده‌ی تضمین‌شده‌ی پروردگار است.»

همه عاشقان و دلدادگانی که دوست دارند در شادی اهل بیت سهیم باشند در شب میلاد یازدهمین ستاره درخشان آسمان امامت و ولایت از راه‌های دور و نزدیک خود را به حرم مطهر رضوی که همه صحن و سراهای آن برای این جشن آذین بندی شده بود رساندند.

آمده‌ایم تا ظهور فرزندشان را عیدی بگیریم

زاهدی از زائران اصفهانی امام رئوف که در مسجد گوهرشاد نماز جماعت مغرب و عشا را اقامه کرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: امشب به اینجا آمدیم تا در شب میلاد امام حسن عسکری (ع) ظهور فرزندشان را عیدی بگیریم.

کریمی‌فر بانوی زائری که از استان فارس آمده بود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: با اینکه تازه غروب به مشهد مقدس رسیدیم خودمان را سریع به حرم امام مهربانی‌ها رساندیم تا میلاد پدر امام زمان (عج) را در این فضای معنوی جشن بگیریم.

رضازاده جوان مشهدی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: معمولاً هر وقت دلم می‌گیرد به پابوسی ولی نعمتمان امام رضا (ع) مشرف می‌شوم و از ایشان کمک می‌گیرم.

وی افزود: این روزها که جنایات رژیم اشغالگر قدس به اوج خود رسیده است و بعد از به شهادت رساندن مردم مظلوم و بی دفاع غزه به سراغ مردم مقاوم لبنان آمده است بیش از همیشه برای فرج آقا و مولایمان دعا می‌کنیم تا ان‌شاالله با ظهور حضرت، هرچه زودتر شاهد نابودی همه کفار و ظالمان عالم باشیم.

امام حسن عسکری (ع) بستر را برای پذیرش دوران غیبت فراهم کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) در طول دوران امامت خود با تهدیدات جدی از سوی خلفای عباسی مواجه بودند، تصریح کرد: این تهدیدات به دلیل ترس خلفا از نفوذ فکری و سیاسی امام حسن عسکری (ع) و همچنین ترس از به دنیا آمدن و ظهور امام زمان (عج) بود که در روایات اسلامی از ایشان به‌عنوان وارث حقیقی حکومت اسلامی یاد شده بود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با بیان اینکه خلفای عباسی بارها تلاش کردند تا امام حسن عسکری (ع) را به قتل برسانند، اظهار کرد: این توطئه‌ها نشان از قدرت امام حسن عسکری (ع) و ترس عمیق آن‌ها از نفوذ فکری و سیاسی امام در جامعه شیعی داشت.

وی ادامه داد: علی‌رغم تمام فشارها، امام حسن عسکری (ع) موفق شدند تشکیلات گسترده‌ای را برای ارتباط با شیعیان در سراسر جهان اسلام ایجاد کنند که این تشکیلات بر اساس نظام نیابت بود و به شیعیان امکان می‌داد تا از طریق نواب با امام در ارتباط باشند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری (ع) با شجاعت و اتخاذ تدابیری زیرکانه توانستند در شرایط بسیار سخت دوران خلافت عباسی، تشکیلات شیعه را تقویت و بستر را برای پذیرش دوران غیبت و پذیرش امامت امامی که در پرده غیبت به سر می‌برد برای شیعیان فراهم نمایند.

ویژه برنامه‌های روز ولادت امام حسن عسکری (ع)

حرم مطهر رضوی از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز شنبه ۲۱ مهرماه مصادف با هشتم ربیع‌الثانی سالروز ولادت باسعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ویژه برنامه‌هایی مختلفی دارد که با بیان احکام توسط حجت‌الاسلام حسینی آغاز می‌شود.

سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی، شعرخوانی آئینی مصطفی جلیلیان مصلحی و مدیحه‌سرایی امیر عارف از جمله ویژه برنامه‌های روز ولادت امام حسن عسکری (ع) است که با حضور زائران و محبان اهل بیت (ع)، در رواق امام خمینی (ره) بارگاه منور رضوی اجرا می‌شود.

ویژه برنامه‌های شام ولادت پدر امام عصر (عج) نیز امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

این مراسم که با قرائت زیارت امین‌الله توسط ابراهیم قانع آغاز می‌شود، با ویژه برنامه‌هایی از جمله سخنرانی حجت‌الاسلام سید مهدی واعظ موسوی و شعرخوانی آئینی سید امیر عباس موسوی برگزار می‌شود.

مدیحه‌سرایی محمد صالحی‌پور، محمد جعفرنژاد و علی کارگر از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از دیگر برنامه‌هایی است که شام ولادت امام حسن عسکری (ع) در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

مناسبت‌هایی همچون سالروز ولادت یا شهادت ائمه اطهار (ع) فرصت مناسبی برای مطالعه و شناخت بیشتر سیره و سبک زندگی این بزرگواران است تا با تاسی از آنها در مسیر درست تعالی گام برداریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا