زلنسکی بی اعصاب شد

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دوشنبه شب در پیامی ویدئویی گفت: هر بار که عرضه تسلیحات از سوی متحدان ما به تعویق می‌افتد، به قیمت جان سربازان اوکراینی تمام می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پراودا، زلنسکی در این پیام تاکید کرد: این اتفاق هر بار که دوستان ما در مورد نوع یا ویژگی خاص سلاح‌ها تاخیر یا تردید می‌کنند، تکرار می‌شود.

رئیس جمهور اوکراین یادآور شد: درک این موضوع بسیار مهم است که هر بار که عرضه تسلیحات وعده داده شده به تعویق می‌افتد یا هر بار که در مورد نوع تسلیحات ارسالی به اوکراین، بُرد یا سایر ویژگی‌های کیفی آن تسلیحات شک و تردید به وجود می‌آید، سربازان ما جان خود را از دست می‌دهند تا ما فرصت داشته باشیم، فرصتی که باید صرف متقاعد کردن دوستانمان شود تا بالاخره تسلیحات مورد نیاز را در اختیار ما قرار دهند.

زلنسکی افزود: اوکراین در حال آماده شدن برای نشست بعدی با متحدان خود در قالب رامشتاین است و انتظار دارد تصمیمات محکمی که چشم‌اندازهای بسیار بلندپروازانه را در میدان نبرد برآورده می‌کند، در این نشست اتخاذ شود.

همچنین اولکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی اوکراین هم دوشنبه شب در سخنانی درباره تامین تسلیحات از سوی متحدان اوکراین گفت: ما بدون آمادگی کافی اقدام به ضد حمله علیه نیروهای روسیه نخواهیم کرد.

دانیلوف تاکید کرد: متحدان به اوکراین کمک می‌کنند تا از نظر تجهیزات و امکانات نظامی به سطحی مطلوب برای آغاز یک ضدحمله بر علیه نیروهای روسیه برسد.

وی در عین حال بدون اشاره به جزئیات یا نام کشوری خاص، افزود: گاهی اوقات مقامات کشورهای متحد وعده‌هایی می‌دهند اما در مقام عمل، به‌گونه‌ای متفاوت عمل می‌کنند.

پیش از این، نشریه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرده بود که ضدحمله اوکراین علیه نیروهای روسیه به دلیل کُندی عرضه تسلیحات از سوی متحدان این کشور به تعویق افتاده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا