ورزشی

زلزله در کشتی آمریکا/ وضعیت گواردیولا و اوسمار؟

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

ورزش ایران و جهان، امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده‌ آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، جواد فروغی در آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک نتوانست سهمیه بگیرد تا از عنوان قهرمانی خود در المپیک پاریس دفاع کند.

جواد فروغی در المپیک توکیو در تپانچه بادی قهرمان شد و طلسم کسب مدال المپیک در این رشته را برای ایران شکست. تیراندازی با این مدال به جمع فدراسیون‌های المپیکی پیوست و انتظارات از این رشته و جواد فروغی بالا رفت. همه روی فروغی که تاریخ‌سازی کرده و قهرمان تپانچه بادی شده بود حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، اما او در مسابقات انتخابی المپیک پاریس نتایج قابل قبولی ثبت نکرد و حتی نتوانست به فینال مسابقات راه یابد.

صعود فاطمه مجلل به فینال رویینگ قهرمانی آسیا

ملی‌پوش قایقرانی ایران به فینال مسابقات قایقرانی رویینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک صعود کرد. ‌مسابقات انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه قایقرانی رویینگ در چونگجو کره جنوبی در حال برگزاری است. ‌

 فاطمه مجلل در مرحله نیمه نهایی رویینگ یک‌نفره بانوان در رقابت با حریفانی از قزاقستان، کره، ازبکستان، سنگاپور و چین‌تایپه با زمان ۸:۰۳.۴۷ دقیقه به عنوان قایق دوم از خط عبور کرد و به فینال مسابقات راه یافت. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و سنگاپور اول و سوم شدند.

خانم گلی در ۴ دقیقه!

خانم گل فوتبال زنان ایران می‌گوید تا چهار دقیقه پایانی در آخرین بازی لیگ برتر با یک گل از خانم گلی لیگ عقب بود اما در چهار دقیقه وقت اضافه توانست گلزنی کند. لیگ برتر فوتبال زنان با قهرمانی خاتون بم به پایان رسید تا این تیم دهمین قهرمانی خود را کسب کند. تیم ملوان بندرانزلی هم به عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرد.

در پایان این مسابقات زهرا قنبری بازیکن تیم خاتون بم و افسانه چترنور بازیکن تیم ملوان بندرانزلی به صورت مشترک با ۱۹ گل خانم گل لیگ برتر فوتبال زنان شدند.

اوج و حضیض یک ستاره/ من روماریوی ایران بودم اما با یک اشتباه همه چیز بر باد رفت!

خودش می‌گوید خیلی‌ها در دوران اوجش آرزو داشتند میلیاردها تومان هزینه کنند تا جای او باشند اما یک اشتباه کوچک، چرخ گردون را به شکلی برایش عوض کرد که هیچکس جواب تلفنش را نمی‌داد. این روایت فوتبالیستی است که با لقب روماریو هم برای استقلال و هم برای پرسپولیس بازی کرد اما به قول خودش، رفیق ناباب، زندگی‌اش را به قهقرا کشاند. داستان زندگی این فوتبالیست، درس عبرتی برای بازیکنان جوان است تا راه درست را در زندگی حرفه‌ایشان در پیش بگیرند.

پپ در اندیشه جدایی از سیتی؟

سرمربی منچسترسیتی طبق اعلام روزنامه اسپانیایی به جدایی از این تیم فکر می‌کند و همین باعث شده تا عربستانی‌ها سخت در رویای جذب او باشند. پپ گواردیولا بعد از جدایی از بایرن‌مونیخ راهی منچسترسیتی شد. این سرمربی بزرگ اسپانیایی از سال ۲۰۱۶ با سیتیزن‌ها کار می‌کند و توانسته است با این تیم نتایج درخشانی را کسب کند. منچسترسیتی فصل قبل با هدایت پپ گواردیولا دست به تاریخ‌سازی زد و با هدایت پپ توانست سه‌گانه را برای نخستین بار به دست آورد.

سیتی در فصل جاری هم از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود اما این تیم در دیدار برابر رئال مادرید شکست خورد.

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

هافبک استقلال این هفته جراحی خواهد کرد.

مهدی مهدی پور هافبک استقلال به دلیل پارگی رباط صلیبی در دیدار هفته بیست و دوم مقابل مس رفسنجان ادامه فصل را از دست داد.

حذف ۵۰۰ میلیارد از بودجه کمیته ملی المپیک/ پیش‌بینی‌ها همان ۳۵ سهمیه است

دبیرکل کل کمیته ملی المپیک، گفت: عدد ۵۰۰ میلیاردی که در بودجه برای حضور در رویدادهای بین المللی پیش بینی کرده بودیم حذف شده بود با این حال سازمان برنامه‌ریزی و بودجه عدد دیگری را جایگزین کرد. مراسم بزرگداشت شهدای ورزشکار با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک، خانواده شهدا و اهالی رسانه در قطعه شهدای بهشت زهرا برگزار شد.

مناف  هاشمی در حاشیه مراسم در مورد برگزار نشدن جلسات هیئت اجرایی و زمان پرداخت بودجه به فدراسیون‌های المپیکی بیان کرد: به جهت اینکه بودجه کمیته ملی المپیک در دولت و مجلس هنوز نهایی نشده، طبیعی بود که در اولین جلسه فروردین بخواهیم بودجه فدراسیون‌ها را نهایی کنیم.   در تلاش هستیم تا عدد نهایی در مجلس به ما ابلاغ شود. با این حال حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از بودجه مصوب ۱۴۰۲ را به صورت علی الحساب به حساب فدراسیون‌ها به ویژه فدراسیون‌های المپیکی و فدراسیون‌هایی که در بازی‌های آسیایی حضور دارند واریز کردیم.

حسرت المپیک پاریس بر دل جردن باروز ماند/ پایان تلخ افسانه

جردن باروز با شکست در انتخابی المپیک در آمریکا از رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس بازماند.

دوران پرافتخار جردن باروز افسانه‌ای با شکست در کشتی انتخابی المپیک در آمریکا به پایان رسید. این کشتی گیر قبلا اعلام کرده بود بعد از المپیک، از دنیای کشتی خداحافظی خواهد کرد اما با شکست در انتخابی، اکنون به نظر می‌رسد او را دیگر روی تشک کشتی نخواهیم دید.

خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی

چهره شاخص کشتی آمریکا پس از شکست در مسابقات انتخابی المپیک از دنیای کشتی خداحافظی کرد.

جی دن کاکس دارنده ۲ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک پس از شکست در مبارزه نخست رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای المپیک پاریس، با درآوردن کفش‌های کشتی خود از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

دیدار استقلال – شمس آذر از دریچه دوربین ایسنا

تیم فوتبال استقلال موفق شد در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه سه بر دو، مهمان خود شمس آذر قزوین را شکست دهد.  

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا 

دو قایقران ایران به فینال آب‌های آرام قهرمانی آسیا صعود کردند.  مسابقات آب‌های آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک امروز در روز سوم مسابقات در توکیو ژاپن دنبال می‌شود.

تیم قایقرانی آب‌های آرام ایران با ۶ ورزشکار و ۴ مربی در مسابقات قهرمانی آسیا و ‌انتخابی المپیک حضور دارد.

شوک بزرگ دنیای ورزش/ ادعای دوپینگ گسترده در چین برای المپیک

افشای دوپینگ مخفیانه اعضای تیم ملی شنای چین در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ باعث شده است تا این کشور در آستانه از دست دادن مدال های کسب شده در این رشته بازیهای المپیک توکیو قرار گیرد.

تیم تحقیقاتی ARD  و نیویورک تایمز ادعا کردند ۲۳ شناگر چینی علیرغم مثبت بودن تست دوپینگشان، مجوز شرکت در بازیهای المپیک توکیو را دریافت کردند چون نهادهای حاکم با مقامات چینی توافق‌های پشت پرده‌ای داشتند تا این ورزشکاران در المپیک حضور داشته باشند.

جزئیات مذاکرات اوسمار و پرسپولیس/ مربی برزیلی چراغ سبز نشان داد

باشگاه پرسپولیس قصد دارد قرارداد اوسمار ویرا را برای فصل آینده تمدید کند که این موضوع با چراغ سبز این مربی برزیلی مواجه شده است.

در شرایطی که هفته‌های پایانی لیگ را پشت سر می‌گذاریم، رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس سعی دارد وضعیت پرسپولیس را برای فصل آینده مشخص کند. او در نخستین قدم پیشنهاد تمدید قرارداد به اوسمار ویرا داده تا به این ترتیب، علاوه بر ایجاد انگیزه برای این مربی در اواخر فصل، شرایط را برای فصل آینده هم تثبیت کند.

VAR چینی در لیگ برتر ایران

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد تشریفات ورود VAR چینی به ایران فراهم شده است. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد تشریفات ورود VAR چینی به ایران فراهم شده است.

مسئولان فدراسیون فوتبال امروز جلسه‌ای را در سازمان برنامه بودجه به همراه وزیر ورزش و جوانان و رئیس شرکت توسعه و تجهیز برگزار کردند تا تشریفات ورود VAR چینی به ایران فراهم شود.

حمله یک پیشکسوت به ویسی و پورموسوی/ آبرویی برای فوتبال خوزستان نمانده است!

یک پیشکسوت فوتبال با اشاره به وضعیت نامناسب تیم‌های خوزستانی در لیگ برتر، گفت: دیگر آبرویی برای فوتبال خوزستان باقی نمانده است.

حسن سالمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه وضعیت سه تیم خوزستانی آبروی فوتبال خوزستان را برده است، اظهارکرد: من مدیریت باشگاه‌ها را در این روند ضعیف مقصر می‌دانم. مدیری که نالایق باشد و از تهران به اهواز می‌آید و بدون رزومه مدیریت در باشگاه‌های خوزستانی مدیریت می‌کنند، نتیجه‌اش همین عملکرد ضعیف تیم‌های خوزستانی می‌شود. ضمن این‌که برخی بازیکنان فقط به خاطر پول به تیم‌های خوزستانی آمده‌اند و آن‌طور که باید در این فصل برای تیم‌های خوزستانی کار نکرده‌اند و شاهدیم در هفته‌های پایانی لیگ که تیم‌های خوزستانی باید تلاش کنند در لیگ برتر بمانند، آن بازیکنان از خود مراقبت می‌کنند تا مبادا آسیب ببینند و فصل آینده را از دست بدهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا