ورزشی

زلزله در حوالی تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ نارضایتی رادان از تجهیزات انتظامی

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

وقوع زلزله در آرادان، توصیه های رئیس جمهور در زمینه هوش مصنوعی، برگزاری نشست سران قوا، سفر فرمانده سنتکام به تل آویو، تقاضای دیرهنگام مکرون، تداوم واریز سود سهام عدالت، مهار آتش سوزی در یکی از پمپ بنزین های تهران، حادثه در خط مترو و پیروزی مدعیان در لیگ برتر مهمترین اخبار شامگاه ۱۴مهر ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، شامگاه شنبه چهاردهم مهرماه اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

تاکید پزشکیان بر  لزوم پرهیز از کار پراکنده و موازی در حوزه هوش مصنوعی

سیاسی: 

مسعود پزشکیان عصر روز شنبه در دیدار جمعی از فعالین حوزه هوش مصنوعی،‌ استفاده بهینه از قابلیت‌ها و کارکردهای این پدیده نو، به ویژه در حکمرانی ملی، سلامت و بهداشت، کشاورزی و غذا،‌ آموزش و امنیت و دفاع را موجب شتاب‌دهی به توسعه کشور دانست و افزود: ما برای استفاده بهینه از این ظرفیت بزرگ نیازمند اشراف به نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت‌ها و چالش‌های حوزه هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه در این عرصه هستیم.‌

زلزله در حوالی تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ نارضایتی رادان از تجهیزات انتظامی

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم پرهیز از کار پراکنده و موازی و اقدامات غیرمتمرکز در حوزه هوش مصنوعی تاکید کرد: دولت علاوه بر حمایت از توسعه این پدیده نوین، در زمینه هماهنگی دستگاه‌های مربوطه به منظور جلوگیری از پراکنده‌کاری و هدر رفت فرصت‌ها و سرمایه‌ها در این زمینه نیز مشارکت فعال خواهد داشت.

برگزاری نشست سران قوا

نشست سران قوا امشب برگزار شد.

زلزله در حوالی تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ نارضایتی رادان از تجهیزات انتظامی

نشست مشترک سران قوای مجریه، مقننه و قضائیه به میزبانی رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

تقاضای مکرون برای توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل

جهان:

رئیس‌جمهور فرانسه در آستانه سالروز آغاز جنگ غزه، خواستار متوقف کردن ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی برای تداوم حملات آن به غزه شد.

 امانوئل ماکرون روز شنبه خواستار متوقف کردن ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی شد که نسل‌کشی در غزه متهم شده است. خبرگزاری فرانسه با انتشار این مطلب گزارش داد که ماکرون در گفت‌وگویی با شبکه فرانس اینتر بیان کرد: من معتقدم که از امروز، اولویت بازگشت به حل و فصل سیاسی و پایان دادن به ارسال تسلیحات برای انجام فعالیت‌های نظامی در نوار غزه است. فرانسه به آنها سلاح نمی‌دهد. اولویت اکنون اجتناب از تشدید تنش است.

تل آویو میزبان فرمانده سنتکام

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا روز شنبه وارد فلسطین اشغالی شد تا با مقام‌های نظامی این رژیم دیدار کند.

زلزله در حوالی تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ نارضایتی رادان از تجهیزات انتظامی

 شبکه عبری زبان «کان» گزارش داد همزمان با تهدیدات اسراییل علیه ایران، «مایکل کورلا» فرمانده نیروهای مرکزی ارتش ایالات متحده «سنتکام» روز شنبه وارد تل آویو شده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت گزارش داد ژنرال مایکل کورلا قرار است هماهنگی‌های لازم را با مقامات اسرائیلی در رابطه با پاسخ به حمله موشکی اخیر ایران به اراضی اشغالی انجام دهد.

نتانیاهو: پاسخ ایران را می دهیم

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر شنبه شب در سخنانی با اشاره به حملات موشکی ایران به اراضی اشغالی و هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی اسرائیل اعتراف کرد که اسرائیل مورد تهاجم بزرگترین حمله در طول تاریخ قرار گرفته است.

وی بدون اشاره به جنایات کابینه‌اش در فلسطین و لبنان و نسل کشی و کشتار هزاران نفر ادعا کرد: پس از حملات ایران، اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند.

نتانیاهو در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران گفت: ما هدف بزرگ‌ترین حمله در تاریخ قرار گرفتیم و هیچ کشوری نمی‌تواند این را بپذیرد برای همین پاسخ خواهیم داد.

وی در ادامه ایران را حامی اصلی هرگونه حملات علیه اسرائیل دانست و تصریح کرد: ایران دو بار با شلیک صدها موشک بالستیک، اسرائیل را هدف قرار داد و ما آنرا بر نمی تابیم.

استمرار واریز سود سهام عدالت

اقتصادی:

حجت الله صیدی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در رابطه با موضوع واریز سود سهام‌های عدالت گفت: واریز سود سهام عدالت طبق برنامه انجام می‌شود. آنچه مهم است احصاء سهام عدالت و بحث کانون‌ها و مجامع و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است که در حال حل و فصل مشکلات و چالش‌های آنها هستیم تا مجامع آنها برگزار شود و هم سود واقعی آنها احصاء و هم پرداخت شود.

زلزله در حوالی تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ نارضایتی رادان از تجهیزات انتظامی

وی در رابطه با عدم پرداخت سود برخی از شرکت‌های سهام عدالت همچون مپنا گفت: شرکت‌هایی که سهام عدالت در آنها سهامدار است عموما سودهای تقسیمی خود را پرداخت کردند و تنها چند شرکت باقی مانده که آنها نیز به زودی سودهای خود را پرداخت می‌کنند.

مهار آتش در پمپ بنزین آزادی

آتش سوزی یک دستگاه موتوسیکلت در پمپ بنزین میدان آزادی بدون وارد شدن خسارت به تجهیزات جایگاه، مهار شد.

رضا نواز  سخنگوی صنف جایگاهداران با بیان اینکه علت آتش‌سوزی پمپ بنزین میدان آزادی داغ شدن موتور یک موتور سیکلت بود و اکنون نیز آتش مهار شده و اتفاق خاصی نیفتاده است، گفت: در حال حاضر آتش‌سوزی توسط نیروهای جایگاه کاملا مهار شده و عوامل آتش نشانی نیز در جایگاه حاضر شدند و هیچ آسیبی به شخص و جایگاه وارد نشده است.

وی افزود: پس از وقوع حادثه تمام تدابیر لحاظ شد و اکنون مشکلی وجود ندارد. اکنون شرایط پمپ بنزین عادی بوده و هیچ آسیبی به افراد و تجهیزات جایگاه وارد نشده است.

ورود غیرمجاز به حریم ریلی مترو

اجتماعی:

غروب امروز حرکت قطارهای خط ۴ مترو تهران به علت ورود غیرمجاز یک مسافر مرد به حریم ریلی در سکوی جنوبی ایستگاه دروازه شمیران، دچار اختلال شد.

مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: غروب روز ۱۴ مهر ۱۴۰۳ حوالی ساعت ۱۹:۲۴ خدمات رسانی در خط  ۴ مترو تهران به علت ورود غیرمجاز فردی به حریم ریلی ایستگاه دروازه شمیران، دچار اختلال شد. پس از انتقال این مرد به مراکز درمانی، سرویس‌دهی در خط مذکور از سر گرفته شد.

نارضایتی سردار رادان از خودروی سمند

فرمانده کل انتظامی کشور بر لزوم تغییر تجهیزات این نیرو تاکید کرد.

سردار رادان در زمینه مبارزه این نیرو با تروریست ها اظهار کرد: ما در حوزه امنیت به مردم ثابت کردیم که جان خودمان را تقدیم می کنیم. ما نه تنها در حوزه مبارزه با تروریسم بلکه در همه حوزه های ماموریتی فراجا ماننده راهور، مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری و حتی ایست و بازرسی و مقابله با خودروهای شوتی نیز شهید داده ایم. تامین امنیت به راحتی به دست نمی آید. یکی از موضوعات مرز و انتظامی که متاثر از مرز هستند بحث حاکمیت انتظامی یعنی حضور، گشت و … است به همین دلیل بحث تجدید نظر در تجهیزات را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: معتقدم که با خودروی سمند نمی توان تروریست ها را مورد تعقیب قرار داد و در ماموریت های مقابله ای با تروریست ها شرکت کرد. بعضی از تجهیزات ما باید تغییر کنند. ناگفته نماند که بیش از صدها درگیری با اشرار داشته ایم که ماموران ما توانسته اند با همین تجهیزات اندک آنها را زمین گیر کنند. در حال حاضر با توجه به شرایط موجود در کشورهای همسایه شرقی خوشبختانه ما در همین استان سیستان و بلوچستان شاهد امنیتی هستیم که با خون همکارانمان به وجود آمده است.

رقابت ۸۲ کشور برای کسب اسکار

فرهنگی:

آخرین مهلت ارسال فیلم از سوی کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ پایان یافت و ۸۲ کشور تاکنون فیلم برگزیده خود را شناخته‌اند.

زلزله در حوالی تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ نارضایتی رادان از تجهیزات انتظامی

تاکنون ۸۲ کشور فیلم منتخب خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی انتخاب کردند و ظاهرا فیلم «امیلیا پرز» ساخته اسپانیایی زبان کارگردان فرانسوی ژاک اودیار، شانس نخست و زودهنگام این شاخه محسوب می‌شود. این فیلم درباره یک قاچاقچی مکزیکی است که تحت عمل جراحی تغییر جنسیت قرار می گیرد. این فیلم که از سوی نتفلیکس در سینماهای آمریکا اکران می‌شود، بخت بالایی برای نامزد شدن در شاخه بهترین فیلم را نیز دارد.

«املیا پرز» در جشنواره کن امسال رونمایی شد و توانست جایزه هیات داوران و جایزه بازیگر زن را برای تیم بازیگران زن خود کسب کند.

صدرنشینی موقت سپاهان در لیگ برتر

ورزشی:

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال روز شنبه با برگزاری ۳ دیدار ادامه پیدا کرد. پرسپولیس در اولین دیدار امروز با پیروزی لحظات پایانی مقابل چادرملو ۱۴ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان موقتا به صدر جدول رده‌بندی رسید اما در ادامه بازی‌ها، سپاهان هم با نتیجه مشابه یک بر صفر استقلال خوزستان را شکست داد تا ۱۶ امتیازی شود و صدر جدول رده‌بندی را از پرسپولیس پس بگیرد.

زلزله در حوالی تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ نارضایتی رادان از تجهیزات انتظامی

البته صدرنشینی سپاهان هم موقتی است و اگر تراکتور در بازی فردا مقابل فولاد به پیروزی برسد، با ۱۶ امتیاز و تفاضل گل بهتر به صدر جدول می‌رسد.

استقلال هم که اولین بازی‌اش بدون نکونام و با هدایت سهراب بختیاری‌زاده را تجربه می‌کرد، در آخرین بازی امشب با نتیجه ۲ بر یک هوادار انتهای جدولی را شکست داد. 

زمین لرزه در آرادان

استان ها:

زمین لرزه‌ای به قدرت ۴/ ۴ ریشتر آرادان در حوالی سمنان را لرزاند.

 بر اساس اطلاعات سایت مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، ساعت ۲۲:۴۵ امشب، شنبه، ۱۴ مهرماه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴/۴ ریشتر آرادان در استان سمنان را لرزاند. برخی شهروندان اعلام کرده‌اند این زمین لرزه در بخش‌هایی از شرق استان تهران هم حس شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا