رییس جامعه مدرسین: اگر دیپلماسی روند مثبتی داشته باشد، نتایج آن در داخل کشور بروز می‌کند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

آیت الله حسینی بوشهری گفت: رابطه تنگاتنگی میان دیپلماسی خارجی و شرایط داخلی کشور وجود دارد. به این معنا که اگر دیپلماسی روند مثبتی داشته باشد، نتایج آن در داخل کشور بروز می‌کند و از طرف دیگر اگر شرایط داخلی کشور با ثبات باشد، تعامل دیگر کشورها با جمهوری اسلامی، تعامل سازنده‌تری خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه ، عملکرد دستگاه دیپلماسی را امید بخش توصیف کرد و اظهار داشت: خوشبختانه حرکت جدیدی در حوزه دیپلماسی آغاز شده است و دولت سیزدهم از نگاه محدود به غرب عبور کرده و نگاه وسیع‌تری را ترسیم نموده است.

وی دیپلماسی فراگیر را تأمین کننده منافع کشور ارزیابی کرد و افزود: پیام دیپلماسی فراگیر به غرب این است که ما در عملکرد شما متوقف نمی‌شویم و از ظرفیت سایر کشورها به منظور تأمین منافع داخلی استفاده می‌کنیم.

امام جمعه قم ادامه داد: پیام دیگر دیپلماسی فراگیر به غرب این است که اگر دست از اقدامات خصمانه خود بردارید، حاضریم شرایط جدیدی را ایجاد کنیم؛ اما اگر به این اقدامات ادامه دهید، دیپلماسی ما محدود به شما باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به رابطه سیاست خارجی و شرایط داخلی کشور، ابراز داشت: رابطه تنگاتنگی میان دیپلماسی خارجی و شرایط داخلی کشور وجود دارد. به این معنا که اگر دیپلماسی روند مثبتی داشته باشد، نتایج آن در داخل کشور بروز می‌کند و از طرف دیگر اگر شرایط داخلی کشور با ثبات باشد، تعامل دیگر کشورها با جمهوری اسلامی، تعامل سازنده‌تری خواهد بود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن تأکید بر تقویت ارتباط سازنده با همسایگان، از رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در ارتباط با کشورهای منطقه ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: مردم نیز از این ارتباطات گرم و سازنده با کشورهای منطقه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی، استقبال می‌کنند.

در ابتدای این جلسه، ناصر کنعانی گزارشی از وضعیت دیپلماسی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله روند مذاکرات و تحولات منطقه، ارائه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا