شهری

ریزش هولناک ساختمان مسکونی در محله یافت آباد تهران+ فیلم – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام کرد: ساعت ۱۱:۱۶ دقیقه ظهر امروز حادثه آوار ساختمان در مجاورت ملک گودبرداری شده به آدرس یافت آباد خیابان مهتدی خیابان محمودی اعلام شد و بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند و در زمان ۵ دقیقه به محل می‌رسند.

وی افزود: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه مسکونی در ضلع جنوبی یک ملک به وسعت حدود ۲۵۰ متر بود که به عمق تقریبی ۶ متر گودبرداری شده بود. ساعتی قبل از تخریب ساختمان، ساکنان از صدای ناشی از شکستن شیشه‌ها و دیوارها متوجه خطر شده و بلافاصله ساختمان را ترک کرده بودند.

ملکی گفت: دقایقی بعد نیمی از ساختمان دو طبقه کاملاً تخریب و داخل گودبرداری ریخت اما خوشبختانه چون کسی در ساختمان حضور نداشت مورد مصدومیت نداشتیم. به کارگران محل گودبرداری نیز آسیبی نرسید.

وی بیان داشت: آتش‌نشانان پس از بررسی و اطمینان از حضور کسی در زیر آوار و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم، محل را تحویل مالکان و عوامل شهرداری داده و مراجعت کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تاکید کرد: بارها شاهد ریزش ساختمان در مجاورت محل گودبرداری و یا تخریب دیواره‌های گودبرداری بوده‌ایم که باعث مصدومیت افراد و یا حتی تلفات جانی شده است.

ملکی خاطر نشان کرد: این مسئله اهمیت نظارت بر مرحله حساس گودبرداری و به ویژه مقاوم سازی و ایمن سازی دیواره‌های گود را بیشتر می‌کند. هرچه عمق گودبرداری بیشتر باشد و یا ساختمان‌های اطراف، بلند مرتبه یا قدیمی و فرسوده باشند ایمنی دیواره‌های گودبرداری مهم‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا