رژیم صهیونیستی وحدت مسلمین را هدف گرفته است

قالیباف:

رژیم صهیونیستی وحدت مسلمین را هدف گرفته است

رژیم صهیونیستی وحدت مسلمین را هدف گرفته است

رئیس مجلس گفت: امروز می‌بینیم که چطور رژیم صهیونیستی در میان کشورهای اسلامی و در منطقه جنوب غربی آسیا، وحدت مسلمین را هدف گرفته و می‌خواهد میان امت اسلامی اختلاف ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در افتتاحیه سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ضمن گرامیداشت عید مبعث، اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) فرستاده شد تا پیام الهی را از طریق معجزه قرآن به بشریت منتقل کند و اکنون همه ما باید معنای دقیق توحید را درک کنیم و دست رد به سینه ظالمان بزنیم.

وی افزود: تا زمانی که در صراط مستقیم حرکت می‌کنیم و متکی به فرهنگ قرآنی و عاشورایی هستیم، تردید نداریم که پیروزیم.

رئیس مجلس ادامه داد: امروز هرکجا در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی محیط زیست دچار آسیب شدیم، همان نقطه‌ای است که از سنت‌های الهی فاصله گرفتیم و مردم را از گردنه کار و مشارکت اثرگذار حذف کردیم.

قالیبالف در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: ما امروز مدیون شهدا و امام شهدا هستیم که انقلاب اسلامی را با منطق قرآن پایه‌گذاری کردند و مبتنی بر سنت‌های الهی پیش بردند و ثابت کردند که دین برای زندگی است و دین یک امر فردی و شخصی نیست، بلکه جامعیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز مهندسی نظام انقلاب اسلامی بر مبنای حکومت برای استقلال، آزادی و مبارزه با ظلم است و طبیعی است که ظالمین همیشه در مقابل انقلاب اسلامی بایستند و نخواهند که ما استقلال و آزادی داشته باشیم.

رئیس مجلس افزود: ما نیز باید تلاش کنیم که مبتنی بر سنت‌های الهی و با توجه به مردمی که انقلاب بدون آن‌ها معنی و مفهومی ندارد، بتوانیم تولید قدرت و ثروت و معرفت و منزلت کنیم و در این راه که راه امام و شهداست و در مسیری که مقام معظم رهبری برای ما مشخص می‌فرمایند، پیش ببریم و بتوانیم در حقیقت حمایت از مستضعفین و محرومین را مورد توجه قرار بدهیم.

قالیباف تصریح کرد: ما مطمئن هستیم که نصرت الهی شامل حال آن‌ها که در مسیر الهی مطمئن گام بردارند و پیش بروند خواهد شد. بدون شک ملت‌ها با فهم قرآن و با عمل به قرآن عزت و منزلت پیدا می‌کنند و می‌توانند رفاه و آسایش پیدا کنند، می‌توانند تولید معرفت و علم کنند، می‌توانند پیشرفت کنند، اما آن چیزی که از همه مهم‌تر هست این است که ما در سایه قرآن و مکتب الهی، وحدت و همدلی را در جامعه مسلمانان توسعه بدهیم و این را به‌عنوان یک اصل بدانیم.

وی وحدت و همدلی مسلمین را امری مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: امروز می‌بینیم که چطور رژیم صهیونیستی در میان کشورهای اسلامی و در منطقه جنوب غربی آسیا، وحدت مسلمین را هدف گرفته و می‌خواهد میان امت اسلامی اختلاف ایجاد کند تا هزینه ارتباط با این رژیم را کاهش دهد و قدرت و عزت را از طریق شکستن وحدت مسلمین به دست بیاورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا