سیاسی

رژیم اسراییل بیش از ۱۰ ماه است که درباتلاق جنگ غزه گرفتار شده است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، «سعید اوحدی» معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران، گفت: ۲۶ مرداد ماه روز آزادی فرزندان مقاوم و پرافتخار شما مردم شریف را نه تنها به آزادگان عزیز که سرافراز به دامن میهن بازگشتند بلکه به شما مردم صبور و خانواده‌های شهدا که فرزندانشان را درجهت اعتلای ایران تقدیم کردند، به جانبازان عزیز و خانواده‌های آزادگان تبریک می گویم.

رییس بنیاد شهید گفت: امروز رژیم اسراییل بیش از ۱۰ ماه است که در باتلاق جنگ غزه گرفتار شده است.

اوحدی گفت: خداوند در قران کریم ویژگی‌های مهمی را برای ملت غیور و فرزندان شما خداوند بیان می‌کند، یک ویژگی اینکه در جامعه ایمانی و اسلامی مردان مردی که بر عهدشان با خدای خودشان در جهت حفظ ارزش‌های اسلامی صادقانه عمل کردند. ویژگی دیگر انسان‌هایی بودند که در راه حفظ ارزش‌های وطن به شهادت رسیدند.

وی ویژگی دیگر را عدم تغییر در مسیر آزادگان در شرایط سخت دانست و ادامه داد: اسرا در بیعت با پیمان‌هایشان با خدا، رهبری و ارزش‌ها و رهنمودهای امام راحل در سخت‌ترین شرایط ایستادگی کردند.

وی با طرح این سوال که در اسارتی که فرزندان ازاده شما از کمترین امکانات محروم بودند، چطور از دل تاریک و سخت اسارت فرزندان مقاوم شما آنگونه برگشتند که رهبری فرمودند اسرا و ازادگان ذخایر بزرگ این انقلاب هستند، ادامه داد: به عنوان اسیر و آزاده ای که ۸ سال در خدمت شهید ابوترابی فرد بودم عرض می‌کنم که اگر نبود رهبری در جامعه اسارت و ارزش‌هایی که آزادگان به آن پایبند بودند، امروز شاهد این عزت و عزمت نبودیم.

اوحدی عنوان کرد: طبق گفته اندیشه پردازان وزارتخارجه آمریکا، با نظام‌ها و حکومت‌ها و جوامعی که ریشه مذهبی و ایدئولوژیک دارند به جایی نخواهیم رسید بلکه باید با جنگ نرم آنها را با مشکلات مواجه کنیم. طبق گفته این اندیشه پرداز امریکایی ۸ سال دفاع مقدس، عزت و افتخار و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در محور مقاومت بود.

وی گفت: اگر در سال ۱۹۶۷ رژیم اسراییل توانست در ۶ روز سرزمین‌های اشغالگری پیروز شد اما امروز بیش از ۱۰ ماه در برابر مقاومت مردم غزه مانده است.

اوحدی یاداور شد: عزت و فرهنگ ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس باعث ترویج این فرهنگ در محور مقاومت شده است. اگر آن روز در ظرف ۶ روز سرزمین‌ها را اشغال کرده‌اند اما امروز پس از ۱۰ روز نتواسته اند به اهداف خود دست یابند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند آنچه که مسیر این انقلاب را تضمین خواهد کرد، ارزش‌های اسلامی، تاسی به ارزش‌های شهدا و خانواده‌های شهدا و خدمت به مردم وفادار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا