روی اسب باخته نباید قمار کرد/ طرح‌های سازش شکست خورده است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


احمد دستمالچیان سفیر سابق ایران در لبنان در گفت‌وگو با مهر و در خصوص آخرین تحولات سرزمین‌های اشغالی و عملیات طوفان الاقصی گفت: عملیات اخیر حماس در سرزمین‌های اشغالی یک عملیات کم نظیری است که از بدو تشکیل رژیم صهیونیستی انجام شده است و شاید قابل مقایسه با عملیات حزب الله در سال ۲۰۰۶ در جنگ ۳۳ روزه باشد.

وی افزود: نیروهای مقاومت اقدام ترکیبی پدافندی و آفندی بود، انجام دادند. این برای اولین بار است که گروه‌های مقاومت به دنبال بازپس‌گیری سرزمین‌های تاریخی خود در فلسطین اشغالی هستند و ورود زمینی داشته‌اند. این بعد جدیدی است که از سوی نیروهای مقاومت صورت گرفته است.

این کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا اظهار داشت: البته بنده اطلاع و ارزیابی دقیقی ندارم که نیروهای مقاومت زمین‌ها و شهرک‌هایی را که در فلسطین اشغالی به دست آورده‌اند، در دستور کار خود دارند یا خیر اما قطعاً نوع اقدامی که صورت گرفته است، بسیار غافلگیرانه بود و کاملاً محرمانه و در سکوت محض و بدون اطلاع نیروهای رژیم صهیونیستی این اتفاق افتاد.

دستمالچیان بیان داشت: رزمندگان مقاومت بسیاری از سلاح‌ها و تجهیزاتی که در شهرک‌های صهیونیستی نشین وجود داشته است را به غنیمت گرفته و به داخل غزه انتقال داده‌اند. این یک ضربه سخت حیثیتی و نظامی به رژیم صهیونیستی است که صورت گرفته و موجب ایجاد هراس در میان صهیونیست‌ها شده است.

وی با اشاره به موضوع قدیمی سازش گفت: سازش یک مسئله قدیمی و کهنه‌ای است که این عملیات نشان داد که کاملاً شکست خورده است و هر کس وارد قمار سازش بشود بازنده و بی آبرو خواهد شد. در واقع چه کمپ دیوید و چه اسلو و … همه شکست خوردند و چیزی هم نصیب فلسطینیان نشد و آبرو و حیثیتی برای سازش‌کاران در میان اعراب و مسلمانان نماند.

اسطوره شکست پذیری به نام رژیم صهیونیستی!

سفیر سابق ایران در اردن با اشاره به سخنان گوهربار رهبری انقلاب گفت: رهبری انقلاب در بخشی از سخنان گوهربار خود در این اواخر فرمودند که روی اسب باخته نباید قمار کرد. باید گفت اسب باخته رژیم صهیونیستی است که از سال ۲۰۰۶ در تمام عملیات‌هایی که انجام داده شکست خورده است و رژیم صهیونیستی از اسطوره شکست ناپذیری به اسطوره شکست پذیری تبدیل شده است و در شکست‌هایی که می‌خورد به یک اسطوره مبدل شده است.

وی ادامه داد: دست این رژیم بسته است و نمی‌تواند عملیات مؤثری انجام دهد و به جز برخی بمباران‌های هوایی و ایجاد کشتار کاری نمی‌تواند بکند. ضمن آنکه سوالات افکار عمومی جهانیان نیز هزینه مضاعفی است که بر این رژیم وارد می‌شود.

دستمالچیان با اشاره به حماس و جهاد اسلامی ادامه داد: حماس و جهاد اسلامی امروزه با قدرت در عرصه نبرد حضور دارند و یکی از شرط‌هایی که دارند آزادی تمام زندانیان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی است که در ازای اسرای نظامی که از رژیم صهیونیستی گرفته‌اند، که اگر اتفاق خواهد افتاد و دستاورد بزرگی است.

وی گفت: توازن نظامی به سوی محور مقاومت در حال تثبیت و عمق یافتن است و همانطور می‌توان دید که از سال ۲۰۰۶ به این سو عملیات‌ها علیه اشغالگران با کیفیت‌تر و عمیق‌تر شده است و ضربات مؤثری به رژیم صهیونیستی وارد می‌شود. به عنوان مثال اینکه خود صهیونیست‌ها گفتند که بیش از ۱۰۰۰ کشته داده‌اند که باید دید در کدام یک از جنگ‌ها با این رژیم این تعداد کشته و اسیر در یک جنگ و عملیات صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا