مجلس

رویکرد مشارکت محور «مومنی» موجب اقتدار وزارت کشور می شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صوفی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور دولت چهاردهم، گفت: شخصی که متصدی وزارت کشور می‌شود، علاوه بر رویکردهای قانونی باید تعامل تنگاتنگی با رئیس جمهور محترم داشته باشد و بسترساز جامعه ایمن با رویکردهای اجتماعی خود در درون مرزهای ملی به جای رویکردهای امنیتی باشد.

وی افزود: مهمترین اصل در تحقق جامعه امن، نگرش وسیع به مقوله امنیت و محوریت دادن به امنیت اجتماعی است که در این رابطه امنیت ایجابی مثبت، فراگیر و مبتنی بر رضایت شهروندان و رویکرد مشارکت محور دکتر مؤمنی در حوزه سیاسی، فراتر از رونق فصلی به ویژه در ایام انتخابات، می‌تواند اقتدار وزارت کشور در اعمال حاکمیت و اجرای سیاست‌های عمومی دولت را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: از نظر بنده از نقاط مثبت دکتر مؤمنی اعتقاد ویژه به مقام معظم رهبری و همچنین عدم علاقه‌اش به پذیرش این سمت بوده است. در جامعه‌ای که اغلب افراد به دنبال پست مقام هستند، این خصوصیت قابل ستایش است.

صوفی ادامه داد: این عدم علاقه‌اش به پذیرش پست وزارت کشور موجب نقد منتقدان او شده است، یعنی اینکه او معتقد بوده ترجیحاً وزیر کشور غیرنظامی باشد؛ اما با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشته و شناخت عمیقی که رئیس جمهور محترم از ایشان داشته است، وی را برای اعمال برنامه‌های مد نظر دولت وفاق ملی مناسب‌تر و مؤثرتر می‌دانسته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اظهار کرد: نکته دیگر در خصوص ایشان کارنامه مثبت او است. وقتی در سال‌های دهه ۸۰ یعنی قریب به ۲۰ سال پیش، ۲۸ هزار نفر در سال تلفات جاده‌ای داشتیم، ایشان برنامه‌ای را اجرا کرد که این میزان تلفات تا ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرد که به یعنی عملکرد موفق او است.

وی افزود: کارنامه سردار مؤمنی دو نکته دارد؛ اول آنکه این فرد برای جان انسان‌ها اهمیت قائل است و در چنین شرایطی دلیل ندارد ما به دنبال افرادی برویم که کارنامه درستی ندارند و دوم آنکه به هر حال ایشان آدم موفقی است که در هر سمتی قرار گرفته، موفق عمل کرده است.

صوفی تاکید کرد: رویکردهای اجتماعی ایشان از زمانی که راهور را تحویل گرفت و سپس با حکم رئیس جمهور وقت دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر شد، بر بعد نظامی‌اش، غلبه کرده است. چرا که او در این دو عرصه از کف جامعه و عموم مردم گرفته تا آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ارتباط می‌گرفته است، که این کار را کرده است.

وی‌گفت: اگر دکتر مؤمنی همچنان مانند ۱۵ سال گذشته با محوریت رویکردهای اجتماعی، ادامه مسیر دهد و به طور جدی زمینه ساز نگاه فرصت محور به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقوام و مذاهب و پرهیز از اختلاف افکنی و تنش زایی بوده و با تنش زدایی، تحول ساختاری و هوشمندسازی در وزارت کشور به استفاده از ظرفیت‌های انسانی توانمند به ویژه نسل جوان متخصص و متعهد در سطوح مدیریتی وزارت کشور باشد، و هم بر دامنه توفیقات خود خودش افزون می‌شود و هم دکتر پزشکیان در عمل به وعده‌های سربلند خواهد شد.

صوفی در ادامه عنوان کرد: البته با توجه به اینکه از ۲۴۰ نماینده ۲۱۱ نفر به عنوان موافق وزیر پیشنهادی کشور ثبت نام کردند، از همین حالا به آقای مؤمنی تبریک عرض می‌کنم. باید بگویم که ایشان در تمام مسئولیت‌ها موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: همگان این حقیقت را قبول دارند که وزارت کشور یک وزارتخانه فرابخشی و مادر است و مرکز ثقل امور اجرایی در کشور بوده و علاوه بر انجام مأموریت‌های محوله، فلسفه وجودی آن جلوگیری از تعمیق اختلافات، تزریق آرامش و امنیت به بدنه اجتماع و پیگیری سیاست‌های عمومی دولت است.

نماینده مردم همدان و فامنین در پایان تاکید کرد: امیدوارم این دو دوست قدیمی و دو همکار آتی یعنی آقایان دکتر مؤمنی و پزشکیان در دولت چهاردهم بتوانند با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری مطالبات مردم را محقق کنند و نامی ماندگار از خود بر جای بگذارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا