اقتصادی

روش تشخیص ساعت سیکو اصل از فیک در منزل

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

یکی از مشکلات خرید یک ساعت سیکو، تشخیص ساعت سیکو اصل است. برای تشخیص یک ساعت سیکو اصل به صورت حرفه‌ای پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد. اما شرکت سیکو برای حل این مشکل راه حل‌هایی طراحی کرده‌است. با استفاده از این روش‌ها شما به تنهایی و در منزل می‌توانید یک ساعت سیکو اصل را تشخیص دهید. روش‌های تشخیص ساعت سیکو اصل از فیک عبارت است از:

استعلام کد ساعت سیکو اصل شامل رفرنس، شماره مدل و سریال نامبر

بررسی گارانتی و دفترچه ساعت سیکو

تشخیص ساعت سیکو اصل از نظر ظاهری

تشخیص یک ساعت سیکو روش‌های پیچیده‌تری هم دارد. به عنوان مثال دقیق‌ترین روش تشخیص یک ساعت سیکو اصل بررسی موتور ساعت است. اما این امکان برای تشخیص یک ساعت سیکو توسط افراد عادی وجود ندارد. این روش مخصوص یک استادکار و تعمیرکار ساعت مچی است. ما در این مطلب راحت‌ترین روش‌های بررسی ساعت سیکو اصل را بررسی کرده‌ایم. در ادامه هر کدام از روش‌های تشخیص ساعت سیکو اصل در منزل را شرح می‌دهیم.

استعلام کدهای سیکو برای تشخیص ساعت سیکو

به نقل از تیک تاک گالری از جمله مطمئن‌ترین روش‌های تشخیص ساعت سیکو اصل از فیک بررسی کد‌های رفرنس، شماره سریال و شماره مدل هستند. این کد‌ها به شما کمک می‌کند ساعت مچی خود را بهتر بشناسید. هر چه شناخت شما نسبت به ساعت سیکو بیشتر باشد امکان تشخیص ساعت سیکو اصل هم برای شما راحت‌تر خواهد بود. به عنوان مثال اگر بدانید که سایز ساعت شما ۴۴ میلیمتر است! به راحتی می‌توانید با یک خط کش اصالت کالا را بررسی کنید.

تیک تاک گالری – فروشگاه اینترنتی ساعت اصل

الف) کد کالا یا رفرنس کالا – Reference Number: این کد مربوط به مدل ساعت شماست. به عنوان مثال کد SUR371P1 مربوط به یک ساعت تیتانیوم است. این کد به لیبل ساعت شما متصل شده‌است. این کد را در گوگل سرچ کنید. نتایج گوگل در ۹۹ درصد مواقع ساعت اصلی را به شما نشان می‌دهد. اگر کد ساعت با ساعتی که در دست دارید متفاوت است به خریدتان مشکوک باشید.

دقت کنید که هر ساعت اورجینال یک رفرنس دارد. با استفاده از این رفرنس شما به تصویر ساعت اصلی سیکو خواهید رسید. در ساعت‌های کپی و فیک این رفرنس هم ممکن است کپی شده باشند. اما حتما جزییاتی که به سختی قابل اجراست را در ساعت فیک پیدا می‌کنید.

ب) سریال نامبر – Serial Number: این شماره سریال مخصوص ساعت شماست. این کد امکان سرچ در گوگل را ندارد. توجه داشته باشید که شماره سریال ساعت‌های سیکو ۶ رقمی است. اما مدل‌های قدیمی سیکو و مدل‌های لیمیتد (تولید محدود) شماره سریال ۷ رقمی دارند. سریال نامبر به شما کمک می‌کند تا زمان تولید ساعت مچی سیکو خود را متوجه شوید. عدد اول آخرین عدد سال تولید است. عدد دوم ماه تولید است. ۴ عدد بعدی شماره تولید محصول هستند. برای بررسی سریال نامبر ساعت سیکو از لینکی که در ادامه معرفی شده‌است استفاده کنید.

 

مشخصات ساعت سیکو اصل

 

ج) مدل نامبر یا شماره مدل – Model Number: این کد ۸ رقمی در پشت ساعت‌های سیکو حک شده است. مدل نامبر از دو مجموعه ۴ حرفی (شامل عدد و گاهی حروف) تشکیل شده است. ۴ کاراکتر اول نشان‌دهنده مدل موتور ساعت است. ۳ حرف بعدی کد کیس ساعت و حرف آخر بازار هدف ساعت است. عدد کالیبر ساعت‌های مکانیکی با “۹S” شروع می‌شود، عدد کالیبر ساعت‌های اسپرینگ درایو با “۹R” و عدد کالیبر کوارتز با “۹F” شروع می شود. برخی از اعداد کالیبر کوارتز با “۸J” یا “۴J” شروع می شوند.

روش تشخیص ساعت سیکو اصل از فیک در منزل

برای اطلاعات بیشتر در مورد سریال نامبر و مدل نامبر ساعت سیکو به این لینک مراجعه کنید: همه چیز درباره استعلام کد ساعت سیکو

بررسی گارانتی، دفترچه و بسته‌بندی ساعت سیکو

هر ساعت سیکو دارای یک کارت گارانتی بین المللی، یک دفترچه راهنما و بسته‌بندی مخصوص سیکو است. کارت گارانتی سیکو همیشه یک شکل مشخص دارد. ظاهر کارت گارانتی سیکو به راحتی قابل کپی برداری نیست. بافت‌های ریز این کارت با پرینتر‌های دیجیتالی قابل پرینت نیست. با یک ذره بین به این کارت نگاه کنید. لوگوی سیکو در قست‌هایی که باید گارانتی پر شود تکرار شده‌است.

این کارت در صفحه آخر دفترچه در یک پاکت متصل قرار می‌گیرد. پس حواس‌تان به جزییات دفترچه و کارت گارانتی سیکو باشد. دفترچه سیکو یک دفترچه سیاه و سفید است که چاپ دقیقی دارد. برای تشخیص سیکو اصل به جزییات دفترچه و کارت گارانتی دقت کنید.

 

مشخصات ساعت سیکو اصل

تشخیص ساعت سیکو اصل از نظر ظاهری

لوگوی سیکو اصل بر روی صفحه ساعت نوشته شده‌است. اندازه و شکل حروف را با دقت بسیار زیاد بررسی کنید. به هرگونه تغییر جزئی مشکوک باشید. به صورت کلی باید با دقت تمام جزئیات ظاهری ساعت مورد نظرتان را در وب سایت اصلی برند با ساعتی که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید. اطمینان حاصل کنید که ساعتی که در دست شماست و عکس ساعت اصلی آن‌ها باهم تطابق کامل دارند. نام سیکو (SEIKO) در صفحه با حروف بزرگ نوشته می‌شود. در بعضی از مدل‌های فیک حتی اختلاف نوشتاری در نام سیکو شده دیده می‌شود (مثل SIEKO یا SIKO). همچنین به بسته‌بندی و جعبه ساعت و کیفیت آن دقت کنید. در برخی از ساعت‌ها لوگوی سیکو بر روی بزل ساعت هم حک می‌شود. تمام جزییات را با جزییات عکس ساعت سیکو اصلی به دقت بررسی کنید. لوگوی ساعت سیکو معمولا روی سگک ساعت هم حک می‌شود. تعارف نکنید! همه چیز را بررسی کنید. اگر یک ساعت فیک بخرید به زودی پشیمان خواهید بود.

برای تشخیص ساعت سیکو اصل از نظر ظاهری به این قسمت‌ها توجه کنید:

لوگوی ساعت سیکو بر روی دفترچه، کارت گارانتی و روی صفحه ساعت یکی باشد.

لوگوی ساعت سیکو را در گوگل پیدا کنید و با لوگوی روی ساعت مقایسه کنید.

پشت ساعت سیکو حتما مدل نامبر و شماره سریال ساعت سیکو نوشته شده باشد.

اغلب روی بند ساعت سیکو لوگو دقیقا شبیه به لوگوی اصلی حک شده‌است.

اطلاعاتی که روی ساعت چاپ یا حک شده‌اند باید کیفیت بالایی داشته باشند.

بعضی اطلاعات روی ساعت سیکو بسیار ریز نوشته شده‌اند. اگر نمی‌توانید آن‌ها را ببینید از ذره بین کمک بگیرید.

جزییات ساعت با عکس ساعت سیکو اصلی برابر باشد.

در پایان

یک ساعت سیکو اصل سال‌های سال برای شما ارزش می‌آفریند. در گذر زمان ارزش بیشتری پیدا می‌کند. به مرور زمان بخشی از شخصیت مستحکم شما تبدیل خواهد شد. در نهایت به یک میراث از شما تبدیل خواهد شد و به عنوان یک هدیه ارزشمند به دست فرزندانتان خواهد رسید. همه این‌ها ارزش وقت گذاشتن برای خرید یک ساعت سیکو اصل را دارد. هیچگاه به خاطر یک قیمت پایین‌تر ساعت سیکو فیک استفاده نکنید. اگر سخت است که یک سیکو اصل را تشخیص دهید. این کار را به یک متخصص بسپارید. تیک تاک گالری یک فروشگاه معتبر در زمینه ساعت مچی اصل است. این فروشگاه اینترنتی سال‌هاست که با تجربه و اعتبار خود در مقابل ساعت‌های فیک ایستادگی کرده‌است. اگر قصد خرید ساعت سیکو اصل را دارید، یکی از راه‌های مطمئن، تیک تاک گالری است. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا