روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق باید توسعه یابد

دو تن از نمایندگان در دیدار با رئیس مجلس عراق:

روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق باید توسعه یابد

روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق باید توسعه یابد

دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس عراق بر ضرورت گسترش همکاری اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی رضاخواه رئیس شورای بین المجالس در مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه با رئیس مجلس عراق در حاشیه یکصد و چهل و ششمین مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی در منامه بحرین، دیدار و پیرامون گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه اقتصادی و سیاسی تبادل نظر کردند.

رضاخواه در این دیدار توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با عراق را به اندازه روابط سیاسی مهم ارزیابی نمود و در خصوص توسعه روابط اقتصادی سه جانبه با عراق، عربستان و ایران نیز ابراز امیدوای نمود.

نقش مطلوب و توازن‌بخش عراق در تحقق توافق پکن

در ادامه عباس گلرو دبیرکل شورای بین المجالس جهانی نیز با اشاره به دنبال نمودن پنج دور مذاکره در بغداد از سوی مجلس شورای اسلامی ایران و ایفای نقش مهم رئیس مجلس عراق در صلح و ثبات منطقه به دلیل ارائه ابتکار عمل، بر نقش مطلوب و توازن بخش عراق تأکید نمود.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: عراق می‌تواند با کمک در جهت رفع تحریم‌های تحمیل شده بر جمهوری اسلامی ایران، روابط اقتصادی و تجاری خود با ایران را گسترش دهد.

حل و فصل چالش‌های منطقه به موجب توافق ایران و عربستان

در ادامه رئیس مجلس عراق نیز ضمن ابراز خوشوقتی از توافق جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی و اهمیت آن بر مسائلی از جمله ضرورت تأمین امنیت و ثبات منطقه، ملاقات با بحرین و ضرورت و اهمیت توافق عربستان و ایران، تأثیر آرامش و ثبات منطقه بر توسعه روابط اقتصادی، تلاش برای بهبود شرایط سوریه از طریق همفکری و رایزنی با برخی کشورهای عرب همسایه به ویژه امارت متحده عربی و قطر، تلاش برای بهبود روابط ایران و بحرین و نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل چالش‌های منطقه تأکید نمود.

رئیس پارلمان عراق همچنین به انجام اقدامات مقدماتی در زمینه ترانزیت و تلاش برای محقق نمودن شرایط مطلوب اشاره نمود و افزود: در صورت تحقق این مسأله، شاهد رونق تجاری در استان الانبار خواهیم بود چرا که این مشکل از نظر قانونی قابل حل است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا