اقتصادی

رهاسازی ۸ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی داخلی خوزستان – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، امیر اسدی شامگاه دوشنبه در حاشیه جشنواره ملی رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگو در دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و آب‌های داخلی که همزمان در ۵ استان کشور برگزار شد از رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهیان بومی در ورودی تالاب شادگان واقع در روستای گردشگری عطیش شهرستان کارون خبر داد.

وی افزود: استان خوزستان بیش از یک سوم آب‌های سطحی کشور را در خود جای داده است و از پنج رودخانه دائمی (مارون، کارون، زهره، کرخه و دز) و ۲ تالاب بزرگ شادگان و هورالعظیم برخوردار است.

اسدی بیان کرد: در سال‌های اخیر با توجه به تخریب محیط زیست، کاهش حقابه تالاب‌ها و نیاز مبرم به بازسازی و بهسازی ذخایر و منابع آبزی در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی، اداره کل شیلات خوزستان سالانه نسبت به رهاسازی بچه ماهیان بومی در منابع آب‌های داخلی استان اقدام می‌کند.

اسدی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲، ۶ میلیون و ۳۵ هزار قطعه ماهیان بومی (بنی، برزم، شیربت، عنزه و گطان) در منابع آبی استان رهاسازی شده است و امروز طی هماهنگی به عمل آمده و به صورت همزمان در پنج استان کشور جشنواره ملی رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگو در دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و آب‌های داخلی اجرایی شد.

وی پیش بینی کرد: در سال جاری بیش از ۸ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آب‌های داخلی استان رهاسازی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا