استان ها

رفع آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری همگانی است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر چهارشنبه در برنامه «نسیم مهر» به مناسبت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان که به همت انجمن حمایت از زندانیان شهرستان گناوه برگزار شد، اظهار داشت: جامعه امروزی دچار آسیب‌های مختلفی است که رفع این آسیب‌ها عزم و همت عمومی می‌طلبد تا بتوان سهم خود را برای کمک به کسانی که ناخواسته درگیر این آسیب‌ها می‌شوند ایفا کنیم.

امام جمعه گناوه افزود: بسیاری از خانواده‌های زندانیان دخالتی در جرم و بزه صورت گرفته نداشته‌اند ولی تحت شعاع این آسیب قرار می‌گیرند و اگر در تقویم کشور روزی به نام «نسیم مهر» و حمایت از خانواده زندانیان مطرح می‌شود برای کمک و جلو گیری از آسیب جدی این خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه خانواده زندانیان هم نیازمند حمایت مادی و هم معنوی هستند. ادامه داد: هنگامی که سرپرست یک خانواده دچار آسیب و روانه زندان شده است، اولین کسانی که در این موضوع دچار آسیب می‌شوند خانواده و فرزندان آنها هستند در حالی که هیچ دخالتی نیز در ارتکاب جرم ندارند.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت یاد شهید جمهور آیت الله رئیسی یادآور شد: تحولی که امروز در قوه قضائیه شاهد هستیم به برکت شهید آیت الله رئیسی است و ایشان نقش مهمی در تحول قوه قضائیه ایفا کرد.

وی گفت: آرا جایگزین در برخی از موارد برای زندانیان، می‌تواند برای خانواده‌ها و حمایت از آنها نیز کمک کننده باشد همچنین استفاده از پای بندهای الکترونیکی در این موارد از اقدامات تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و آموزش حرفه در مشاغل خانگی برای خانواده‌های زندانی در رفع بسیاری از مشکلات آنها کمک کننده است که باید در این زمینه آموزش‌هایی ارائه و کمک شود.

امام جمعه گناوه با تقدیر از مردم و خیران شهرستان گناوه که همواره در کارهای خیر پیشگام هستند، گفت: همه باید در کمک به خانواده زندانیان همکاری و تلاش کنیم تا از مشکلات این خانواده‌های نیازمند به خصوص زندانیان گره گشایی کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا