اقتصادی

رعایت ۳ محور اصلاح الگوی کشت، گام عملی در پی بهینه‌سازی تولید – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مجید حسنی‌مقدم مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت درباره «طرح الگوی کشت»، گفت: این طرح بر سه محور اصلاح آرایش کشت، اصلاح شیوه کشت و نظام تولید و همچنین اصلاح و بهبود سازمان راهبری و حمایت از زنجیره تولید، استوار است.

مشاور معاون وزیر در امور زراعت با اشاره به اینکه این سه محور به یکدیگر وابسته هستند، افزود: در حال حاضر با اصلاح الگوی کشت روبرو هستیم تا به سمت الگوی بهینه تولید پیش برویم.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی در برنامه اصلاح الگوی کشت، ایجاد تعادل در تولید است یعنی تا حد ممکن با بیش‌بود و کمبود غیربرنامه‌ای مواجه نشویم و اصلاح الگوی کشت با اصلاح الگوی مصرف نیز در ارتباط، البته در این امر هماهنگی بین سیاست‌های تولیدی با سیاست‌های تجاری، ارزی و اقتصادی ضرورتی انکارناپذیر است.

مشاور معاون وزیر در امور زراعت با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، یادآور شد: در این طرح یکی از اهداف مهم دیگر، استفاده بهینه از نهاده‌ها و عوامل تولید خواهد بود، پایداری تولید و تولید اقتصادی نیز از دیگر اهداف مورد نظر می‌باشد.

حسنی‌مقدم در مورد اینکه اصلاح الگوی کشت، فرایندی است که بهبود مستمر را به همراه دارد، عنوان کرد: در این طرح نباید محدود به مزرعه باشیم، بلکه نظام‌مند کردن و مدیریت‌پذیری در سه حوزه «تا مزرعه»، «در مزرعه» و «پس از مزرعه» به عنوان یک زنجیره پیوسته را دنبال می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا