مجلس

رضایی: موادی از آیین‌نامه داخلی کمیسیون بررسی شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: امروز نشست سه روزه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم در مشهد مقدس آغاز شد.

وی توضیح داد: این نشست سه روزه با هدف رسیدن به فهم مشترک برای اقدامات و برنامه‌های این کمیسیون در ۴ سال آتی، تعیین اولویت‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ایجاد ساختار و ساز و کار مناسب به منظور اجرای برنامه‌های کمیسیون، رسیدن به یک تحلیل جامع از تحولات جاری، استماع آخرین وضعیت کشور در حوزه اطلاعاتی، دفاعی و سیاست خارجی، ایجاد آمادگی بیشتر برای مواجهه و تعامل بیشتر با دولت جدید، اشراف نسبت به قانون برنامه هفتم توسعه و سایر قوانین این حوزه، تعیین اولویت‌های تقنینی و نظارتی و اولویت دهی به طرح‌ها و لوایح و تقویت برنامه‌های نظارتی است‌.

وی بیان کرد: در جلسه نوبت صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، موادی از آیین‌نامه داخلی کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه، معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی گزارشی را ارائه و قانون برنامه هفتم توسعه و آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

رضایی ادامه داد: پیش از ظهر امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد دیدار کردند و سپس اعضای کمیسیون به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و همین‌طور به پیکر رئیس‌جمهور شهید ادای احترام کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در جلسه نوبت عصر این کمیسیون، وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس یازدهم گزارشی از اقدامات کمیسیون در آن دوره جهت آشنایی نمایندگان ارائه داد و اولویت‌هایی را در حوزه‌های نظارتی و تقنینی به نمایندگان پیشنهاد داد تا در دوره جدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد توجه قرار گیرد.

رضایی گفت: در ادامه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اطلاعات گزارشی ارائه و اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را در حوزه حقوقی و کیفری تشریح کرد.

وی ادامه داد: همین‌طور وی گزارشی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا در محاکم داخلی و بین المللی در پرونده‌های مختلف از جمله اقدامات تروریستی متعدد آمریکا علیه ایران، پرونده ترور سردار شهید سلیمانی و سایر شخصیت‌ها، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی ارائه کرد.

وی اظهار کرد: در ادامه جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سردار طلایی. نیک، معاون توسعه راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارشی از اقدامات، مسئولیت‌ها، وظایف و اقدامات تحولی این وزارتخانه در حوزه توسعه صنایع دفاعی، صادرات صنایع دفاعی، زنجیره تامین و معیشت کارکنان نیروهای مسلح و همین طور بازنشستگان نیروهای مسلح، دیپلماسی دفاعی و پیگیری پرونده‌های حقوقی این وزارتخانه در حوزه حفاظت ارائه داد و اولویت‌های تقنینی این دستگاه را هم برشمرد.

رضایی توضیح داد: نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با همان اهدافی که ذکر کردم، فردا و پس فردا هم در مشهد مقدس ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا