رصد آینده عرصه‌های دفاعی و امنیتی واجب است – تابناک

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی در نشست راهبردی وزارت دفاع آینده  که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، با یادآوری برنامه‌ها و اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی برای ایجاد مشکل و مانع در مسیر حرکت کشور، اظهار کرد: هرکدام از این موارد، از جنگ هشت ساله تا تحریم‌ها و توطئه گروهک‌ها می‌توانست باعث ایجاد اختلال در روند حرکت کشور شود اما مردم در کنار جمهوری اسلامی ایستادگی‌ کردند و این ایستادگی دارای رمز و رازی است و همه دشمنان را نسبت به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمانه تحریم‌های سخت در ابعاد مختلف علمی و دفاعی متعجب کرده است‌.

وی افزود: پدیده‌ها در مقایسه با شرایط ما هستند که معنا پیدا می‌کنند. اگر در مسیر تبعیت از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی خود باشیم هر پدیده‌ای در عالم برای ما خیر خواهد داشت، اما اگر در مسیر شیطان باشیم این پدیده‌ها شر خواهد بود.

وی یادآور شد: الان می‌بینیم که آمریکا دائما و پشت سر هم در رسیدن به اهداف خود شکست می‌خورد و علت آن را هم نمی‌داند. در افغانستان و سوریه و عراق شکست می‌خورد، هرچند از عده و عده و فناوری هم کم ندارد و حضور هم دارد اما باز شکست می‌خورد و خودش علت نیز این شکست را نمی‌داند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به دستاوردهای وزارت دفاع و افزایش ۳ تا ۴ برابری صادرات و تولید در این وزارتخانه، اظهار کرد: تا زمانی که ما به دنبال ارزش‌ها و اهداف الهی باشیم و از رهبری انقلاب تبعیت کنیم همین روند ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما باید آینده‌ی عرصه‌های دفاعی و امنیتی و تحولات فناورانه به ویژه در جنگ‌های ترکیبی را رصد و واکاوی کنیم. ثبات سیاسی، قدرت دفاعی و قدرت منطقه‌ای برای ما بسیار مهم است و دشمن به دنبال آسیب‌زدن به این بخش‌هاست‌.

وی ادامه داد: دشمن در امر ثبات سیاسی غائله‌های مختلفی در جنگ ترکیبی راه می‌اندازد و در امر قدرت دفاعی دستاوردهای ما را زیر سوال می‌برد و در امرقدرت منطقه‌ای می‌خواهد از نفوذ ما در منطقه جلوگیری کند و علت این تلاش‌های دشمن، پیشرفت و موفقیت ما در رسیدن به اهداف‌مان است.

امیر آشتیانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگانی در کشور گفت: این امر در سطح وزارت دفاع و در سطح کشوری باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه بهره‌گیری از الگوهای نوین به کارگیری ظرفیت‌های نخبگی و شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان این‌که «دشمن وقتی اقدامی را برای توجیه سازوکاری در آینده انجام می‌دهد یعنی سناریوسازی می‌کند»، اظهار کرد: مثلاً شاهد بودیم که آمریکا چطور با سناریوی حمله به برج‌های دوقلو، آنچه در سال‌های مدید بعدی در عراق انجام داد و اهداف و منافع خود را با آن دنبال کرد، توجیه ساخت. ما هم باید به این موضوع توجه داشته باشیم که اگر می‌خواهیم اقدامی را در آینده انجام دهیم حتماً دنبال زمینه‌سازی‌ها برای آن باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا