استان ها

رزمایش بازآفرینی شهری در کردستان برگزار می‌شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر الیاسی صبح پنج شنبه در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: یکی از طرح‌های در دست اقدام وزارت راه و شهرسازی بازآفرینی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه در زمینه صدور پروانه به نسبت جمعیت بافت‌های فرسوده در حد مطلوبی قرار داریم، عنوان کرد: بومی‌سازی بسته‌های تشویقی برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه گروه‌های واسط یا میانه از طرف شهرداری باید به محلات بافت فرسوده مراجعه کنند، افزود: این مهم تاکنون محقق نشده است.

لزوم معرفی بسته‌های تشویقی به مردم

معاون مسکن و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در پایش استان‌ها براساس بافت فرسوده ما استان دهم هستیم، اعلام کرد: براساس سهمیه در نظر گرفته شده استان، تعهدات ما برای نوسازی بافت فرسوده پیگیری شده و در آیتم نوسازی هشتمین استان کشور هستیم اما در بحث تشویقی عملکرد ما مطلوب نیست.

جمشیدی اعلام کرد: شرکت بازآفرینی ایران بسته‌های تشویقی برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته و باید آگاه‌سازی لازم به مردم در این زمینه انجام شود.
وی به اجرای رزمایش بازآفرینی شهری در استان اشاره کرد و گفت: این رزمایش را در هفته آینده برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای بازآفرینی بافت فرسوده سه مدرسه در سقز، قروه و بیجار مورد توجه قرار گرفت، اعلام کرد: در سفر ریاست جمهور اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شد.

جمشیدی به تعیین تکلیف شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت و اضافه کرد: در بحث اراضی ملی در اختیار احصاء شده است تا در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.

معاون مسکن و شهرسازی کردستان اذعان کرد: تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن منعقد شده تا از اراضی روستاهای اطراف حریم شهرها در اختیارشان قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا