سیاسی

رحیمی، نماینده مجلس: به دلیل حضور بی‌رویه اتباع بیگانه در برخی شهر‌ها دچار کمبود فضای آموزشی شده‌ایم

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

خانه ملت: عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، کمبود فضای آموزشی در استان‌های مهاجر پذیر را تنها گوشه‌ای از مشکلات حضور بی‌برنامه اتباع بیگانه در برخی از شهرهای کشور دانست.

رمضان رحیمی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی مهاجرت روستاییان و اتباع را اصلی‌ترین علل کمبود مدرسه در اصفهان دانست و گفت: موضوع مهاجرت روستاییان به شهرها مسئله جدیدی نبوده و از قدیم الایام وجود داشته و مربوط به امروز نیست، عدم اشتغال و خشکسالی در روستاها از عمده دلایل مهاجرت روستاییان است.

رحیمی با تاکید بر اینکه کمبود امکانات در روستاها از دلایل دیگر مهاجرت روستاییان به کلانشهرها است، افزود: کمبود امکانات مناسب آموزشی تا عدم اشتغال جوانان از مهمترین دلایل مهاجرت روستاییان به استانهایی همچون خراسان، اصفهان و تهران است، بی تردید مقیاس جمعیتی باید متناسب با امکانات ارائه شده باشد، روستاییان به دلیل نبود امکانات رفاهی برای بهبود زندگی خود مجبور به مهاجرت به کلانشهرها هستند یکی از همین امکانات به مسئله تحصیل فرزندان آنها باز می گردد.

وی با بیان اینکه مهاجرت روستاییان و ورود اتباع بیگانه از دلایل کمبود امکانات از جمله منابع و امکانات آموزشی در استان‌هایی همچون اصفهان، خراسان و تهران است، یادآور شد: نباید حقیقت حضور اتباع در ایران و بهره‌مندی آنها از امکانات رفاهی تا آموزشی را کتمان کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به طرح پیشنهادی خود مبنی بر سر و سامان دادن آموزش اتباع، گفت: طرح پیشنهادی آموزش دانش آموزان اتباع در مدارس ویژه مهاجران برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال شده است که اگر تصویب شود از سال تحصیلی آینده به مرحله اجرایی شدن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در اصفهان در کنار فرسودگی مدارس این استان باید به صورت ویژه دیده شود، بیان کرد: اختصاص ردیف ویژه نوسازی مدارس برای استان‌هایی همچون اصفهان، خراسان و حتی تهران از ملزوماتی است که با توجه به مهاجر پذیری استان‌ها و کمبود فضای آموزشی باید مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه حضور بی‌برنامه اتباع به صورت غیرقانونی در کشور مشکلات عدیده‌ای را برای هموطنان در تمام حوزه‌ها به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: از وزیر کشور درخواست داریم مسئله سروسامان دادن اتباع بیگانه را در حاشیه شهرهایی همچون اصفهان، خراسان و تهران در دستور کار خود قرار دهد؛ طی سال‌های اخیر حضور بی برنامه اتباع خارجی عاملی بر رشد ناامنی‌های اجتماعی در کشور شده است که بابت آن تبعات گرانی را پرداخت کرده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم کمبود فضای آموزشی در استان‌های مهاجر پذیر را تنها گوشه‌ای از مشکلات حضور بی‌برنامه اتباع بیگانه در کشور دانست و  ورود دو قوه مجریه و مقننه برای این مسئله که در حال تبدیل شدن به بحران است را لازم و ملزوم اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا