رایزنی کمیسر عالی پناهندگان و امیرعیداللهیان در ژنو – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با «فلیپو گرندی» کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که آقای مبینی معاون وزیر کشور و مدیران همراه وی نیز حضور داشتند، وزیر امور خارجه کشورمان از برگزاری خیلی خوب اجلاس مجمع جهانی پناهندگان تشکر کرد و آن را فرصتی ارزشمند برای تمرکز تخصصی بر مسئله پناهندگان و آوارگان و تقلیل مشکلات پناهجویان و کشورهای میزبان آنان دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حضور چند میلیون آواره خارجی در ایران و خدمات گسترده کشورمان به آنها که بویژه در سایه تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه دولت آمریکا علیه ایران ارائه می‌شود، انتظارات و درخواست‌های حمایتی جمهوری اسلامی ایران از کمیساریا و سازمان ملل در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان بر ضرورت عدم تعامل تبعیض آمیز کمیساریا و سازمان‌های مسؤول بین‌المللی در خصوص آوارگان و پناهندگان کشورهای مختلف و کشورهای میزبان آنان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اظهار نگرانی نسبت به تحولات غزه، از اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینیان از شمال به جنوب غزه و از آنجا به کشورهای همسایه اظهار نگرانی کرد و با اشاره به گفت‌وگوهای خود با آقای گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در این زمینه، خواستار حمایت قوی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل از مردم فلسطین و ممانعت از شکل گیری موج جدید آوارگی فلسطینان شد.

گراندی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حسن میزبانی جمهوری اسلامی ایران از حجم بزرگی از پناهندگان و آوارگان خارجی، از تلاش‌ها و حمایت‌های خدماتی بسیار خوب ایران از جمع بزرگ آوارگان و پناهندگان در ایران تشکر کرد.

وی با تبیین سیاست‌های حمایتی کمیساریا در حمایت از کشورهای میزبان پناهندگان از طریق بسیج توانمندی‌ها و نیز جلب کمک‌های کشورهای کمک کننده افزود، کمیساریا در تلاش است که با تأمین جبران کمبودهای مالی و بودجه‌ای از طرق مختلف، حمایت‌های خود را از کشورهای میزبان افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا